2.1

The Lazarus Effect

En grupp läkarstudenter hittar ett sätt att återuppliva döda patienter.

Originaltitel The Lazarus Effect
Regissör David Gelb
Manus Luke Dawson, Jeremy Slater
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Olivia Wilde, Mark Duplass, Sarah Bolger, Evan Peters, Donald Glover, Emily Kelavos, Ray Wise, Scott Sheldon, Amy Aquino

ToddDowney
2020-06-12
Horribelt kliché och extremt tråkig. Trots sin längd på 76 minuter så känns den för lång. Den hade passat som en 15 minuters kortfilm
Halofreak92swe
2018-12-30
Helt okej faktiskt, lite B och alldeles för kort men gillar idén. Olivia Wilde är alltid bra.
Tatty
2018-12-23
Hjälp vad filmen var dålig! Inge vidare bra! Förstod filmen och handlingen var nästan lika dålig som filmen! Blööh!
2018-12-21
Haha en riktigt härlig B-film, underhållande med så kass...
Asmorod
2018-10-21
Ja, det här var ju sannerligen inge vidare.
Solidus
2017-12-09
Instämmer med kommentaren om att första halvan bjuder på spänning och budskap, medan andra halvan blir mer standard-skräck. Filmen fångar upp några element som jag tycker om: temat om att leka Gud och dess konsekvenser samt laboratorium med mörka korridorer. Den korta speltiden ligger till filmens fördel. Helt ok skräckfilm med bra skådespelare.
Jamesa
2017-12-09
Faktiskt ändå helt ok,för att vara en senare skräck.Stabil 2:a.
2017-10-14
Första halvan är både spännande och intressant, men när det sen brakar loss planar det ut som i vilken halvdan skräckis som helst. Själva filmen klockar in på endast 74 minuter.
amam
2016-09-05
Jag gillade första akten, skådisarna är bra och jag gillar karaktärerna. Olivia Wilde i huvudrollen och Sarah Bolger och Danny Glover i betydande biroller, svårt att inte bli åtminstone godkänt av det. Sen ballar det ur i sista akten och i stället för att bli läskigt eller underhållande så är det mest bara jaha över det. Stark tvåa.
Hanness
2016-01-10