2.8

Cash Truck

Det lilla värdetransportföretaget Vigilante befinner sig i kris. Det ha nämligen skett tre våldsamma rån på ett år utan någon överlevande. Som från ingenstans dyker den mystiske Alexandre Demarre upp och börjar jobba som "convoyeur", dvs personal i värdetransportbilarna. Hans bakgrund är höljd i dunkel, och han ställer misstänksamt många frågor. Vem är han egentligen?

Originaltitel Le Convoyeur
Alternativ titel Ketchup
Regissör Nicolas Boukhrief
Manus Eric Besnard, Nicolas Boukhrief
Genre 2000-tal, Drama, Thriller, Action, Kriminalare
Skådespelare Albert Dupontel, Jean Dujardin, François Berléand, Claude Perron, Olivier Loustau, Aure Atika, Julien Boisselier, Philippe Laudenbach, Gilles Gaston-Dreyfus

Khimaira
2022-04-15
Detta är förlagan till Statham/Ritchie-filmen Wrath of Man från 2021 och jag kan bara konstatera att den är bättre på alla punkter trots att budgeten sannolikt var betydligt lägre. Huvudpersonens motiv är klarare och likaså motiven bakom de övriga karaktärernas agerande. Bra kombination av drama och thriller, men ingen höjdare.
sulan81
2007-02-06
Franska manus är alltid bra... men räddar inte riktigt filmen.
jenz
2006-12-12
Relativt suggestiv, spännande och mörk fransk thriller som håller en på halster. Med beröm godkänd!