1.8

The Amazon Women

En ras amasoner styr landet Babylonia med järnhand och förslavar männen och tvingar kidnappade kvinnor att slåss med varandra i dödliga gladiatorspel. Den mäktiga hjälten Thor och hans korkade svarta slav Ubaratutu ger sig ut på äventyr för att befria männen och visa amasonkvinnorna att deras rätta plats är vid spisen och inte på krigsfältet...

Originaltitel Le Gladiatrici
Alternativ titel Thor and the Amazon Women, The Mighty Thor Against the Queen of the Amazons
Regissör Antonio Leonviola
Manus Antonio Leonviola, Fabio Piccioni, Sofia Scandurra
Genre 60-tal, Drama, Fantasy, Action
Skådespelare Susy Andersen, Joe Robinson, Harry Baird, Janine Hendy, Maria Fiore, Alberto Cevenini, Claudia Capone, Carla Foscari

LTT86
2014-11-15
Snacka om dålig skådespeleri! Och är jag den enda som är intresserat av att se hur det skulle ha slutat om Amasonerna besegrade Thor?
Docklands
2007-07-03
Helt unerbart skärpp det här =) sånt här gillar jag å vill ha mer å mer av, går inte att få nog av den här politiskt inkorrekt äventyrs stämingen
idd
2007-04-16
detta är min kopp peplum! fullständigt utflippad å politiskt inkorrekt äventyrsrulle (själva sensmoralen är helt öppet att kvinnor inte ska ha nån makt i samhället).. fantastiska kläder, repliker (hälsningsfrasen "elp elp elp!!" t.ex.) å underbart manliga män gör att man skrattar sig igenom i princip hela filmen.. betyget skulle förmodligen blivit högre om jag sett den i en version som inte var klippt med motorsåg..
tilapia
2006-01-13
schysst peplum, dock extremt föråldrad och politiskt inkorrekt (vilket gör den mer intressant att kolla på eftersom åsikterna som filmen framhäver känns extremt verklighetsfrämmande i dagsläget).