3.1

Le Mans

En film om det franska 24-timmars loppet Le Mans. Delaney racar mot Stahler, Porsche mot Ferrari, för att vinna ära. Delaney hämmas av en olycka ett år tidigare då han orsakade en väns död.

Originaltitel Le Mans
Regissör Lee H Katzin
Manus Harry Kleiner
Genre Action, Äventyr, 70-tal
Skådespelare Steve McQueen, Siegfrid Rausch, Elga Andersen, Louise Edlind, Ronald Leigh-Hunt, Fred Haltiner, Luc Merenda, Christopher Waite, Angelo Infanti, Jean-Claude Bercq

Zebulonm
2021-08-23
Inte mycket till handling i denna...
ninjataxen
2020-03-22
Den totala bristen på manus sänker tyvärr helhetsintrycket rejält.
jiemm
2018-11-01
40 minuter innan första replik. En handling någonstans i bakgrunden som jag inte begrep. Karaktärer som hade ett djup, men som man aldrig fick lära känna. Nästan ingen dialog. Vad handlade denna om? Skitsnygg och jättebra.
Mat1az
2016-10-12
Vilken härlig bil- och race-porr detta är! Och med självaste Steve McQueen i huvudrollen. Spännande, fartfyllt och snyggt. Gillar man bilar, gillar man banracing, och framförallt, gillar man Le Mans racet - se denna! Hör helt klart hemma bland de bästa bilfilmerna.
Spook
2014-02-02
Njae...
ClintanTheKing
2013-08-10
Fartfyllt & spännande rally-äventyr med den alltid sevärde Steve McQueen!
Berniey
2013-04-02
Kändes nästan som en dokumentär om bilracing än som en spelfilm för det är obefintlig handling med sparsam dialog o platta karaktärer där man bjuds på en åktur men inte mer.
2012-06-12
Att det skulle vara en ren konceptfilm förstod jag, och här stod just racingen i fokus. Mycket begränsad dialog och i princip noll karaktärsutveckling gjorde den trots de snygga racingscenerna kändes ganska platt. Som snyggt tidsdokument är den bra, men man får nog vara intresserad av just racing för att uppskatta den.
Jonas77
2012-03-23
Det bär mig emot att sätta så lågt betyg på en film med McQ men jag tycker inte det är så intressant med racing.
Tonti
2011-08-28
Gör det bästa av upplägget. Fotot är riktigt snyggt och stämningen runt banan perfekt fångad. Detta gör att filmen om några grånade män som kör bil i nära två timmar inte alls blir tråkig vilket är något av en bedrift. En schysst bioupplevelse.