3.3

Little Nicholas

Den åttaåriga pojken Nicolas är nöjd med sin tillvaro. Han har sina föräldrar, som älskar honom, och sina kompisar, ja, på det hela taget vill han inte ändra på något. Men så en dag råkar han höra sina föräldrar prata... han ska få en lillebror! Ve och fasa, de kommer inte älska honom längre och han kommer lämnas till sitt öde i en skog nånstans!

Originaltitel Le petit Nicolas
Regissör Laurent Tirard
Manus Laurent Tirard, Gregoire Vigneron, Alain Chabat
Genre 2000-tal, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Valérie Lemercier, Kad Merad, Sandrine Kiberlain, Daniel Prévost, Maxime Godart, François-Xavier Demaison, Louise Bourgoin, François Damiens

Moutah
2011-08-08
Underbart! Har man dessutom läst berättelserna innan så är den ännu mer fantastisk! Älskar grannen (Francois Damien), en av belgiens bästa komiker!
ledsenpirat
2010-08-12
Mycket mysig, med enbart charmiga rollinnehavare. Måbrafilm hela vägen, men där ligger också kritiken, den tar inte upp några tyngre ämnen att tala om, allt tas med en klackspark även om man kan se problematik hos både föräldrar och barn så stannar det vid "tokigheter" eller "klavertramp". Liite mer svärta hade höjt betyget med lätthet. En väldigt snyggt gjord film! Sevärd.