2.4

Skottår

Adams har gjort stora förberedelser inför skottdagen, den 29 februari, den enda dagen då hon enligt traditionen kan fria till sin pojkvän. Vädergudarna är dock emot henne och sätter käppar i hjulen för hennes resa till Dublin. Kommer hon att lyckas ta sig genom landet för att hinna bli förlovad innan skottdagen är över?

Originaltitel Leap Year
Regissör Anand Tucker
Manus Deborah Kaplan, Harry Elfont
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Amy Adams, John Lithgow, Matthew Goode, Kaitlin Olson, Adam Scott, Noel O'Donovan, Tony Rohr, Dominique McElligott

HerrNenne
2019-08-06
Noll kemi, känns inte riktigt motiverad, men håller sig inom gränserna för vanlig romantisk komedi och är alltså ganska lättsedd.
deswhip
2019-06-18
Kemin mellan karaktärerna är bra, välspelat av skådespelarna. Förutsägbart visserligen men det gör inte så mycket med såna här filmer.
mammene
2019-06-09
En romantisk komedi som passade mig, med svindlande vacker natur och några pubkufar och det är inte fel. Amy Adams i en roll som i alla fall inte jag är van att se henne, kanske lite väl mycket snubbelhumor som kunde kännas lite pinsamt. Förutsägbar romans, visst, men kemin som växte fram mellan Amy och Matthew var härlig och vem skulle inte falla för Matthew Goode. Musik som höjde feelgoodkänslan, ja jag föll för det här, så en trea är den värd.
Muhammed
2018-07-15
Lite fel god romantik. Som tur var följde man mallen.
meagirl
2018-06-20
loverly
2017-10-30
isecore
2017-02-11
Smärtsamt tråkig och förutsägbar.
ViolaIngeborg
2016-01-01
riktigt värdelös.
ancientlove
2014-03-23
En 1:a för standard handling, följer mallen precis och dessvärre det finns inga överraskningar
Hysteria
2014-03-10