2.6

Learning to Drive

Wendy, en självupptagen bokkritiker i New York, hamnar i chock när hennes man abrupt lämnar henne för en annan kvinna. Efter en bitter skilsmässa är hon arg på såväl sin ex-man som män i allmänhet. En av alla justeringar hon nu måste göra för sitt nya singelliv är att skaffa sig körkort. Hennes instruktör, Darwan, är en politisk flykting från Indien som överväger ett arrangerat giftermål med en kvinna han aldrig träffat. Även om Wendy och Darwan är två väldigt olika människor, hindrar det inte dem från att bilda en vänskap som hjälper dem båda att föra sina liv framåt.

Originaltitel Learning to Drive
Regissör Isabel Coixet
Manus Sarah Kernochan
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Patricia Clarkson, Ben Kingsley, Jake Weber, Sarita Choudhury, Grace Gummer, Avi Nash, Samantha Bee, Matt Salinger, John Hodgman, Michael Mantell, Daniela Lavender, Gina Jarrin, Rajika Puri, Beau Baxter, Randy Graff

2020-03-29
Patricia Clarkson och Ben Kingsley ger verkligen tyngd och närvaro åt sina karaktärer som annars är ganska ointressanta. Filmen puttrar på och lyckas ändå hålla mig hyfsat intresserad nästan hela tiden. Det blir verkligen inga stora känslor för mig men ändå ett intresse och en känsla för stämningen. En ganska stark tvåa även om trean aldrig är i närheten.
KyLLo
2019-05-23
Som ett romantiskt 90-talsdrama. Omodernt, sliskigt och tråkigt. Hade svårt att hålla intresset uppe mest hela tiden.
okidoki
2017-09-10
Charmigt sevärd, trots ett förnedrande kvinnoporträtt.
foppa99
2016-09-11
svag på alla sätt, men ändå lite mysig
Yoki
2016-08-02
Mysig film om vänskap och kärlek.