1.9

Leatherface

I denna prequel till "Motorsågsmassakern" berättas historien om tonåringen som flyr från ett mentalsjukhus och blir Leatherface.

Originaltitel Leatherface
Regissör Alexandre Bustillo, Julien Maury
Manus Seth M Sherwood
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Stephen Dorff, Lili Taylor, Sam Strike, Vanessa Grasse, Finn Jones, Sam Coleman, Jessica Madsen, James Bloor, Christopher Adamson, Dimo Alexiev, Nathan Cooper, Dejan Angelov, Boris Kabakchiev, Lorina Kamburova, Julian Kostov, Ian Fisher, Nicole Andrews

dudson
2020-03-11
Fan så bibliskt gory & brutal#) Me Like)
StureStenhög
2018-04-16
En av de bättre i serien, men då är inte de här filmerna riktigt min grej heller, och jag uppskattar därför att den här är lite annorlunda jämfört med de tidigare. Förrymda mentalpatienter faller mig trots allt mer i smaken än inavlade hillbillies, och det här är ändå hyfsad underhållning med en del kreativa inslag. Jag gillar även att man grumlar vattnet lite med karaktärerna. Som sämst fungerar filmen som origin-historia, jag kan inte säga att jag riktigt köper Leatherfaces resa, Jag antar därför att det är filmseriens fans som hatar den här mest
ekneB
2018-04-07
tyckte det funkade rätt bra faktiskt, även om jag generellt sett inte är ett fan av prequels. Gillar också att dom använde praktiska effekter så långt det gick och det märks då kvaliteten på effekterna är rakt igenom riktigt bra! Svag 3a
2018-03-24
Ska funka som en direkt prequel till det klassiska originalet från 1974. Tillför egentligen noll och ingenting även om den stundtals är en okej skräckis med fin gore och scenografi. De har åtm försökt vilket inte alla försök till TCM kan skryta med.
Henkepedia
2018-01-01
En film som visar hur "Leatherface" var som ung. Filmen utspelar sig innan Motorsågsmassakern (74) och Tobe är inblandad. Förstår lite att de försökte göra honom mer mänsklig och det är precis så att det funkar. Det jag saknade var Choptop. Svag 3a
Star-Basse
2017-11-13
En av de sämre i Serien.
GrandMaster_E
2017-10-27
Har sina stunder men de är tyvärr få. Är iallfall snäppet bättre än 3D som var fullkomligt horibel!
amam
2017-10-24
Äsch, en ganska meninglös berättelse om vem Leatherface var innan han blev Leatherface. Humaniseringen av honom funkar inte och storyn är ganska trist. Inte så mycket att hurra för egentligen.
TheHorrorfan
2017-10-07
Helt okej. Sämre än alla de andra förutom den ifrån 1979 och resterande av den ”gamla” skiten. Som sagt inte så mycket koppling med resterande av filmerna, men tar man den som det den är så är den absolut sevärd.
DrJW
2017-09-24
Det här är en prequel till den originella Texas Chainsaw Massacre, men prequelen till remaken, Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, var en mycket bättre prequel än den här filmen! Den här filmen känns inte ens som en Texas Chainsaw Massacre-film, förutom den första och tredje akten, men resten känns som en helt annan film. Det är som att titta på en Godfrey Ho-rulle, men välgjord (För dem som inte vet så var Gudfrey Ho känd för att ta två olika filmer och klippa ihop dem tillsammans som en hel film, förutom att det var uppenbart att de var två helt olika filmer och dem matchade inte alls, och man kunde se att skådespelarna inte ens var i samma rum eller plats. Han var Hongkongs svar på Ed Wood). Den här har till och med samma vändpunkt eller twist som Texas Chainsaw 3D, förutom att här så var det logiskt, och uppenbart. Dem försökte göra något annorlunda med Leatherfaces ursprungshistoria, men jag föredrar fortfarande hans ursprungshistoria i The Beginning-filmen och den kändes mer korrekt och passande om hur han blev Leatherface. Dem borde inte ha kallat den här filmen "Leatherface", dem borde ha kallat den "Texas Chainsaw Origins", men som jag sa, de mesta av den här filmen känns som att du tittar på en helt annan film. Texas Chainsaw Massacre: The Beginning var en ok film, men om du vill se en bättre ursprungsfilm om Leatherface, titta på den filmen istället och inte den här.