2.8

Leaves of Grass

En filosofiprofessor luras tillbaka till sin forna hemstad av sin marijuanaodlande tvillingbror och dras in i dennes schism med en lokal knarkbaron.

Originaltitel Leaves of Grass
Regissör Tim Blake Nelson
Manus Tim Blake Nelson
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Edward Norton, Susan Sarandon, Melanie Lynskey, Keri Russell, Maggie Siff, Ty Burrell, Richard Dreyfuss, Josh Pais, Steve Earle, Tim Blake Nelson, Ken Cheeseman, Lucy DeVito, Pruitt Taylor Vince, Amelia Campbell

2016-09-24
Ett ganska trevligt drama kryddat med några otippat bra scener och fruktansvärt onödig komik. Josh Pais är verkligen hemsk. (6+/15)
Cyphax
2014-09-22
Edward Norton är en av mina favoritskådisar, han gör alltid ett gediget arbete med sina filmer, men han blandar och ger rent kvalitetsmässigt. Detta är inte en av hans starkaste filmer, men det är samtidigt kul att se honom göra två så olika roller i samma film.
2013-03-16
Norton i all ära, men vad skulle denna skit egentligen handla om?
Christian.
2012-12-15
mja.. funkade väl
Slowdive2
2012-12-01
Märklig film, fascinerande. Den här gången kan jag inte skylla på text - för det var det. Kul att få nåt att tänka över i varje fall. Tål att ses igen.
Christofer
2012-10-19
18/10 2012 (3:a): Köpte den på Blu ray utan att minnas att jag redan hade sett den en gång. SÅ bra är den ju definitivt inte att den är värd att se om. Men men, om man redan köpt den så måste man ju se den igen såklart. Inga större förändringar av upplevelsen vid omtitt. En någorlunda hyfsad historia, men där det aldrig riktigt tog fart nånstans. Medioker, är nog ett passande ord. 9/5 2010: (3:a) Norton presterar lika bra som vanligt, men som andra redan nämnt så är själva storyn lite spretig och man verkar inte ha kunnat koncentrera sig på vilket ben man ska stå i berättandet av historien. Om det inte varit för Nortons skönt porträtterade dubbelroll så hade det nog inte blivit mer än en tvåa, men nu når det faktiskt upp till en trea.
setterwall
2012-03-22
Fin film. Tim Blake Nelson imponerar både som manusförfattare och regissör.
Kebaben
2011-10-01
Allmänt meningslös.
FilmGuden
2011-07-26
Flamsig blandning av svart komik och någon slags plötslig filosofisk undersökning. Edward Norton varierar två mer eller mindre jobbiga karaktärer väl.
lottes
2011-07-25
Edward Norton är lysande!