2.5

Left Behind

På ett flygplan påväg till London hamnar journalisten Buck Williams och piloten Rayford Steele i den mest otroliga händelsen i historien. Plötsligt, utan någon förvarning försvinner flera passagerare. Men det slutar inte med det. Snart upptäcker man att flera miljoner människor saknas världen över. Samtidigt som kaos drabbar världen söker människor efter svar på vad som hänt. Baserad på boken med samma namn.

Originaltitel Left Behind
Regissör Vic Sarin
Manus Alan B McElroy, Paul Lalonde, Joe Goodman
Genre Action, Drama, Äventyr, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kirk Cameron, Brad Johnson, Gordon Currie, Chelsea Noble, Janaya Stephens, Clarence Gilyard Jr, Colin Fox, Daniel Pilon, Krista Bridges, Tony De Santis, Jack Langedijk, Thomas Hauff, Neil Crone

Djason
2018-12-21
Ungefär lika medioker som nyinspelningen med Nicholas Cage.
StureStenhög
2015-09-21
Jag visste ingenting om den här på förhand förutom det grundläggande mysteriet, och den typen av upplägg fångar alltid mitt intresse. Jag kan dock inte påstå att jag gillade den väg den valde att ta. Jag har förvisso inget emot själva bibeltemat, man kan väl basera historier på den såväl som något annat, och det här kunde rent av ha blivit intressant. Men man är tyvärr lite för ivriga med att köra ner Gud i halsen på publiken, och framför allt gör man ingenting intressant av det här alls. Det blir mest bara pladdrigt och alltmer trist ju längre filmen går. Det väcks dock onekligen en viss nyfikenhet kring vilken slags tågkrasch det här + Nicholas Cage kan resultera i
stgurgel
2015-06-21
Såklart vansinnigt cheezy men ändå oväntat ok. Priset för störst kalkonfaktor måste tillfalla musiken, den är priceless
Heartofarebel
2010-02-10
Kirk Cameron... jisses. Vem orkar med den där kreationistdåren?
PebblesBeach
2009-09-14
Dålig, men inte så dålig att den får en etta. Kunde bara inte ta storyn på allvar..
Oidipussy
2009-09-02
Hahaha! Jag älskar den här filmen! =D Kan vara det sämsta samt det mest underhållande jag någonsin sett! Försök räkna hur många gånger Kirk Cameron säger "They're going to steal the worlds food supply" i sista halvtimmen av filmen! =D=D
fari
2009-06-07
va fan...
xyltburk
2009-05-24
HO HO HO!
NoWireHangers
2009-03-17
Ungefär lika bra som boken. Det går dock snabbare att se filmen och den är någorlunda underhållande trots att den är fullständigt hjärndöd. Det överdrivna predikandet och bristen på slut (egenskaper hämtade från boken) gör att den inte riktigt når upp till en tvåa, men nästan.
fodah
2009-03-04
tillräckligt absurd för att underhålla