1.5

Legacy

Jack Scott är en prisbelönad krigsfotograf som just har blivit deporterad från ett asiatiskt slagfält. När han reser genom Manilla möter han den unga kvinnan Lana, som söker efter sin sedan länge försvunne far (en föredetta amerikansk överste). Fascinerad erbjuder Jack sin hjälp. Det som startar som ett harmlöst sökande för att förena far och dotter, förvandlas snart till en jakt fylld av hemligheter, bedrägerier och dödliga intriger. När Jack konfronterar Lana står det klart att deras förflutna är sammanlänkade och den enda vägen ut för dem är tillsammans.

Originaltitel Legacy
Regissör TJ Scott
Manus James Grady, Kevin Lund, TJ Scott
Genre 90-tal, Action
Skådespelare David Hasselhoff, Rod Steiger, Donita Rose, Corin Nemec, Douglas O'Keeffe, Victoria Pratt

arruba
2009-11-14
Woho första kommentaren. Remember the name, arruba! Nä nu skall jag inte skryta. Det här var, ja. Jag vet inte riktigt vad det här va. Det var ju kasst men Hasselhoff är bara han ett intressant objekt att titta på. Speciellt när han agerar seriöst. Filmen får en stark 1, men den skall vara glad för detta, eftersom den är helt katastrofal.