1.6

Legally Blondes

Elle Woods blonda kusiner Annie och Izzy flyttar från England till Kalifornien och tror att deras minihundar och rosa kläder kommer få dem att passa in bland palmerna. Men de får snart veta att de är långt hemifrån när skolans ledning vänder sig emot dem. Flickorna får nu använda både charm och intelligens för att rentvå sig från brottet de blivit oskyldigt anklagade för.

Originaltitel Legally Blondes
Regissör Savage Steve Holland
Manus Chad Gomez Creasey, Dara Resnik Creasey
Genre Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Milly Rosso, Becky Rosso, Christopher Cousins, Brittany Curran, Lisa Banes, Curtis Armstrong, Rose Abdoo, Bobby Campo, Chad Broskey, Chloe Bridges, Amy Hill, Christoph Sanders, Teo Olivares, Tanya Chisholm, Kunal Sharma

2023-07-15
Den här får väl placeras in i kategorin filmer vars själva existens bara är underlig. De kopplar ju ihop den med de tidigare filmerna, men det är verkligen en desperat koppling, och det är väl det mesta annat här också. Det är mest ett illa sammansatt hopkok av tonårsfilms-klichéer, och på nåt jävla vis lyckas de trycka in juridiktemat på slutet också. Tvillingarna i huvudrollerna är dessutom exceptionellt usla, och att de inte fick någon karriär efter det här tillhör inte vår tids största mysterier direkt. Jag är ändå alltid lite tveksam till att sätta bottenbetyget på den här typen av harmlösa bagateller, men det är något med skamlösheten kring sin egen uselhet som gör mig irriterad, och när de under eftertexterna helt oförklarligt börjar rulla bortklippta scener (inte bloopers alltså) som verkligen var bortklippta av en anledning, så känner jag inte längre att jag har något val

2017-08-07
Fullständigt poänglös på alla plan.
kirseberg
2015-09-06
Wow. Bland det absolut sämsta jag någonsin sett på alla möjliga plan. Filmen är inte värd tiden det skulle ta att beskriva dess uselhet ytterligare. Varför i hela friden lägger de till bortklippta scener i slutet? Jag hade snarare behövt bloopers som visat att skådespelarna faktiskt är mänskliga.
bahageorgis
2012-09-30
Om du vill se en av de sämsta filmerna i mänsklighetes historia så är den här rätt film...
socorro
2011-07-15
Det måste vara något slags brott att släppa en film som denna.
TheWildRose
2010-12-12
Jag tycker att den är ett riktigt bra tidsfördriv. Dessutom rolig på många ställen och man kan alltid skratta åt hur tjejiga tjejer kan vara.
mgrankvist
2010-09-11
aaargh varför kan man inte ge -1?! jag är från england, och inte ens jag fattar deras dialekt! är det inhyrda amerikanska skådisar el vaddå?! HEMSKA RÖSTER
Jenniiifer
2010-05-31
Trodde jag skulle gå under jorden efter att ha lyssnat en och en halvtimme på dessa två tjejers röster.
mindcooler
2010-02-09
Ja den var ju ganska bra faktiskt, så den får en stark.. etta.
Devilock
2010-01-02
Bland de sämsta jag sett.