3.1

Legend

De identiska tvillingbrottslingarna Ronald och Reginald Kray terroriserar London under 1950- och 1960-talet.

Originaltitel Legend
Regissör Brian Helgeland
Manus Brian Helgeland
Genre Thriller, Kriminalare, Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Tom Hardy, Taron Egerton, Emily Browning, Christopher Eccleston, Colin Morgan, David Thewlis, Paul Anderson, Aneurin Barnard, Tara Fitzgerald, Chazz Palminteri, Millie Brady, Stephen Lord, Josh Myers, Adam Fogerty, Duffy, Sam Spruell, Kevin McNally

Haenskii
2019-08-25
Tom Hardy är helt fucking amazing, bara hans prestation ä värd en femma med plus i kanten. Jag var beredd på att handlingen skulle te sig lite blek i jämförelse, men även fast den inte var så händelserik så var den tankvärd, unik och även de små karaktärerna kändes genomtänkta. En gangster film men förvånande mycket djup och kännsla.
92axha10
2018-10-13
En besvikelse. Tom Hardy lyfter filmen med sin prestation men filmen runt honom är inte särskilt bra. Av någon anledning kretsar handlingen runt Emily Browning. Se en Scorsesefilm istället
Murvel48
2018-10-13
Bra film och lysande insats av Tom Hardy.
Powha
2018-08-19
Tom Hardy regerar i dubbelrollen. Karaktären Ronald Kray är en av de bättre psykopater jag sett på film.
Sovande_mannen
2018-08-10
Segaste filmen jag satt.
Rele
2018-07-12
En bra men våldsam film. Därför måste jag ge en trea.
2017-12-16
Första halvtimmen är en underbar testosteronorgie av Guds nåde, men sedan blir det bara ännu ett välgjort men halvtråkigt gangsterepos av det hela. Fantastisk insats av Tom Hardy och en i stort ruskigt bra ensemble. Och hatten av för Carter Burwell (och hans grymma trummis Ian Thomas) för titeltemat. (9/15)
Ghostface
2017-10-27
Jag föredrar Lock Stock och Snatch alla dagar i veckan. Visst är Tom Hardy en bra skådis men detta blir aldrig medryckande.
distinkt
2017-08-30
tom hardy snark
2017-03-05
Kan ärligt säga att jag aldrig hört talas om dessa bröder innan, men jag gillade filmen. Det hänger såklart mycket på Hardy och han gör två grymma roller här. Stundtals känns det som jag hamnat i Scorceses Goodfellas i grå England, men den är okej som mall i berättarstil alla dagar i veckan.