2.2

Legend of the Overfiend

Animerad. Det finns inte bara en, utan tre världar, människornas, manbestarnas och demonernas. Tiden har kommit när overfiend ska komma för att återförena dessa tre världar och skapa ett paradis. Vad ingen vet är att alla världar måste utplånas för att detta ska ske.

Originaltitel Chôjin densetsu Urotsukidôji
Regissör Hideki Takayama
Manus Toshio Maeda, Michael Lawrence, Noboru Aikawa
Genre Anime, 80-tal
Skådespelare Christopher Courage (röst), Rebel Joy (röst), Danny Bush (röst), Lucy Morales (röst)

Stan
2019-01-03
den oklippta (trodde den klippta var oklippt, för den är riktigt brutal) är ännu bättre
Gröne_Orm
2009-11-15
2:a för kultfaktorn. Jag minns att jag såg den här när jag av någon anledning hade åkt till Ö-vik för att gå på rollspelskonvent själv när jag var typ 12 (ingen av mina kompisar fick åka).
NicoFidenco
2009-03-24
Ja, den är faktiskt en upplevelse. Åtminstone var den det för ca 10 år sedan så jag såg den.
AndEng
2008-09-04
underbar film!! Såg den i början av 90 talet, strax efter att jag hade sätt Genocyber. Kommer ihåg att jag inte tyckte den var så bra, men efter att ha sett genocyber så kändes den inte så våldsam, fast det är mer sex i overfiend...
Zappaist
2008-03-05
Mycket dålig
Kaysow
2007-12-29
Tack Manga Entertainment för att ni lät världen ta del av japsarnas mest exklusiva fetisch; Monster-Rape. Kul att man aldrig riktigt visste vad man skulle få. Macross ena stunden, Fist of the North Star eller Urotsukidoji den andra, med väldigt lite som avslöjade hur mycket japansk dekadans tittaren hade att vänta sig.
amam
2007-12-24
Tentacle rape! yay! Kass film, lite handling och med billig animering (alla tjejerna såg likadana t.ex). Inte bra. Jag rekommenderar inte folk att se den.
Bear
2007-12-20
Egentligen borde den kanske få mer eftersom den berör så många...kanske illa valda ord där. Såg den på kasetternas tid samtidigt som Akira och Ghost in the Shell-svängen, så det här var ju en märklig upplevelse. Håller med 8/10 av senaste kommentarer.
bloodmilk
2007-09-12
Finns det ens en handling? Det enda den här filmen verkade gå ut på var att mörda och våldta så många som möjligt. Tentakelporr indeed, för den smått perverse.
GinNTonic
2007-07-21
De amerikanska röstskådisarna var verkligen urusla. Annars gillade jag filmen betydligt mer när jag såg om den nu än när jag köpte den i de tidiga tonåren och såg den med en kompis medan hans mamma gick förbi och undrade vad vi kollade på... Det var den första animen jag köpte. Anime var senaste flugan bland nördar som oss och jag tog en med monster och 18-årsgräns på omslaget för jag ville ha våld. Blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig den gången...