2.8

Legenden om Bagger Vance

Året är 1931 och en krigsveteran från första världskriget vid namn Rannulph Junah blir erbjuden att spela en golfmatch mot två av samtidens stora golfstjärnor, Walter Hagen och Bobby Jones. Till en början tycker Junah att golf är ett ganska meningslöst spel, tills hans caddie, Bagger Vance, inviger honom i hemligheten bakom det autentiska golfslaget.

Originaltitel The Legend of Bagger Vance
Regissör Robert Redford
Manus Steven Pressfield, Jeremy Leven
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Matt Damon, Charlize Theron, Will Smith, Bruce McGill, Joel Gretsch, Lane Smith, J Michael Moncrief, Peter Gerety, Michael O'Neill, Thomas Jay Ryan, Harve Presnell, Trip Hamilton, Dermot Crowley

Skapad 2019-11-09 av ErnstBlofeld
Filmen utspelar i 1930-talets Savannah. Den unge Rannulph Junuh (Matt Damon) är Savannahs bäste golfspelare och spås en lysande framtid. När första världskriget bryter ut blir han inkallad och t...   Läs mer »

jonbo
2017-08-04
Lite småtråkig men ändå lite klassisk känsla av matiné.
AmyTatti
2016-05-21
Trivsam film. Störs av vissa detaljer. Men gillar det nästan mytiska/mystiska med Bagger Vance. Hade önskat den var mer drama än sensation.
QuiNonStultus
2015-06-17
Jag gillar detta, eventuellt eftersom det får golf att veka ganska mycket som en analogi över livet. Helt okey skådespeleri... Okey, jag har en svag sida för Will Smith... Men ändå.
2014-12-06
Både Matt Damon och Will Smith är enligt mig två skådespelare som är lätta att gilla. Mycket tack vare att de får spela en hel del sympatiska roller vilket de även gör här. Detta är en trevlig och helt OK film som nog passar bäst vid lata dagar. Den är inget man lägger på minnet men skådespelarana lyfter den från att vara av dussinsort.
AddeColciago
2014-03-10
Slöseri med tid (från mig) och talang (från alla inblandade).
davvelitooo
2014-02-06
En gedigen och bra film!
boman90
2013-11-06
Borde det inte blivit lika??
Gigi1943
2013-10-13
Med tanke på att jag ogillar sport (som ni som känner mig redan har hört) så blev jag superöverraskad när jag såg denna rulle, och det gjorde jag för att jag gillar Matt D och Robert Redford (suverän regi). Den här var ju supertrevlig och underbart att slippa se när folk är elaka mot varandra ... det var suverän ljussättning och behaglig filmmusik. Den var charmig och som sagt TREVLIG! Kan rekommendras.
dafreakish
2013-09-01
Brutal pekoral om det inte hade varit för Damon och Smith som räddar filmen från att sjunka totalt. Är osäker om jag någonsin stött på ett töntigare manus. Karaktärerna är urfånigt skrivna, framför allt Therons, och "golf är som livet"-liknelserna kan vara det löjligaste som någonsin skrivits ner på papper. Snubblande nära en etta.
annihilat0r
2013-06-16
"Legenden om Bagger Vance" är en mysig liten berättelse. Attraherande, finstämd och mjuk. Will Smith spelar en suverän karaktär och Matt Damon är alltid trevlig. Lätt att få rysningar, tack vare normen själv – Robert Redford.