Legends of Valhalla - Thor

Den tonåriga asaguden Tor har vuxit upp i Midgård hos sin jordiska mamma och aldrig träffat sin pappa Oden, som haft viktigare saker för sig i gudaborgen Valhall än att hålla kontakten med sin son. Men när Valhall hotas av en ohelig allians mellan jättarnas konung och dödsgudinnan Hel hamnar Tor i händelsernas centrum tillsammans med sin oregerliga hammare Mjölner.

Originaltitel Legends of Valhalla - Thor
Regissör Óskar Jónasson, Gunnar Karlsson, Toby Genkel
Manus Fridrik Erlingsson
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Nicola Coughlan (röst), Justin Gregg (röst), Paul Tylak (röst), Liz Lloyd (röst), Alan Stanford (röst), Lesa Thurman (röst)

Jormungandr
2013-03-28
väldigt rolig bitvis, men ofta dåligt tempo och lite stelt. bra ide och skapligt manus annars.
MinotaurKing
2012-05-06
okej film.
Coreguy
2012-01-30
Designen må vara slätstruken, men den komiska timingen och flytet i berättelsen tar filmen till oanade höjder. Med tillgång till rätt plånbok kan islänningarna mycket väl slåss i toppen nästa gång.
Scooterpie
2012-01-28
Bedrövlig. Helkass animering, krass och klichéartad historia om tonåringen Thor som enbart blir pinsamt uppenbar och fånig. Kul att se en film producerad i Island, dock ingenting jag skulle rekommendera någon att se. Bara röstskådespeleriet sände rysningar längs ryggen.