Legion

När Gud förlorar tilltron till mänskligheten skickar han sin arme av änglar för att inleda apokalypsen. Mänsklighetens hopp till fortsatt överlevnad hänger på en grupp människor på en ödsligt belägen restaurang.

Originaltitel Legion
Regissör Scott Charles Stewart
Manus Peter Schink, Scott Charles Stewart
Genre Fantasy, Thriller, Action, 2010-tal
Skådespelare Paul Bettany, Lucas Black, Tyrese Gibson, Adrianne Palicki, Charles S Dutton, Kevin Durand, Jon Tenney, Willa Holland, Kate Walsh, Dennis Quaid, Jeanette Miller, Cameron Harlow, Doug Jones

Skapad 2019-12-14 av Lesthi
Handlingen i korthet: Gud har tröttnat på människornas dumma handlingar och har bestämt sig för att ödelägga världen. Till sin hjälp tar han sina änglar, som nu ska se till att människorna ...   Läs mer »

Portugallien
2018-04-27
2018-03-07
Varför finns det så dåliga filmer för?
Murvel48
2016-02-29
Det börjar bra men sen sjunker det i samma takt som det religiösa dravlet ökar.
Bullen84a
2016-01-23
Nja, kunde varit mycket sämre och mycket bättre
annchen81
2016-01-22
En del bra och en del töntigt. Egentligen mest töntigt som nog är mer värd den rekommenderade tvåan ändå, men det är fortfarande något som gör att jag höjer betyget. Svag trea.
franq
2015-12-29
Den här filmen har verkligen ALLT... Det är i det här fallet allt annat än ett kvalitetsmärke.
CinemaStrange
2015-09-13
Hade inge större förhoppningar på denna och det fick jag inte heller se hellre Constantine med Keanu Reeves!
snideby
2015-03-27
Vänta nu här? Ärkeängeln Michael har sett människor mörda och kriga i årtusenden men tror på att det fortfarande finns gott och det är han villig att försvara genom att bli en skjutande galning i öknen? Lite motsägande i mina ögon. Töntig machoaction med religiösa inslag gör det inte mindre töntigt tyvärr. Pretentiöst och allmänt dåligt manus.
spielmitmir
2014-11-30
Åh det HADE ju kunnat bli så himla bra! Bettany som arg stridsängel på kant med Gud - vilken strålande ide! Men så faller det så platt. Varför älskar Hollywood zombiefiering när jag hatar det så mycket?
Papagiorgio
2014-08-16
Börjar lovande men kommer ingenvart. Bra grundidé ändå och förvånansvärt bra skådisar (Gabriel undantaget) men för många manusluckor och hafsigt berättande för att man ska kunna ha överseende med övriga brister.