Legion

När Gud förlorar tilltron till mänskligheten skickar han sin arme av änglar för att inleda apokalypsen. Mänsklighetens hopp till fortsatt överlevnad hänger på en grupp människor på en ödsligt belägen restaurang.

Originaltitel Legion
Regissör Scott Charles Stewart
Manus Peter Schink, Scott Charles Stewart
Genre Action, Thriller, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Paul Bettany, Lucas Black, Tyrese Gibson, Adrianne Palicki, Charles S Dutton, Kevin Durand, Jon Tenney, Willa Holland, Kate Walsh, Dennis Quaid, Jeanette Miller, Cameron Harlow, Doug Jones

Skapad 2019-12-14 av Lesthi
Handlingen i korthet: Gud har tröttnat på människornas dumma handlingar och har bestämt sig för att ödelägga världen. Till sin hjälp tar han sina änglar, som nu ska se till att människorna ...   Läs mer »

Andreas_
2021-04-05
Åh herregud...hur kan ens sån här smörja få tillverkas, förstår inte...detta var så fruktansvärt dåligt att jag somnade i filmen men hade svårt att sova efteråt pga min djupa depression efter ha slösat bort 100min av mitt liv på skräp...känns som en riktigt dålig kopia av Constantine filmat som en riktigt dålig TV film...regissören är verkligen amatör och lyckas inte skapa någon spänning eller underhållning eller ens sevärda actionscener under 100min...inte ens effekterna är något att hänga i granen...förstår inte hur en suverän skådis som Paul Bettany kunde ställa upp på något sådant här, antar att han skäms rätt hårt för detta magplask...för att ge skräpet någon slags positiv feedback, så är det väl att tanken eller idén till filmen är god och det hade kunnat vara sevärt och spännande om det varit bra utfört, men det är så långt ifrån bra utfört som man kan komma, inte ens övriga skådisar som faktiskt är några kändisar eller dialoger är bra eller intressanta och man får inga svar på frågorna som ställs i filmen heller, riktigt jäkla kasst tyvärr och jag varnar andra som läser detta innan dom ser filmen att undvika den till varje pris, för dessa 100min kan man verkligen hitta något bättre att använda dom till, betyget blir den svagaste av 1:or...
Portugallien
2018-04-27
2018-03-07
Varför finns det så dåliga filmer för?
Murvel48
2016-02-29
Det börjar bra men sen sjunker det i samma takt som det religiösa dravlet ökar.
Bullen84a
2016-01-23
Nja, kunde varit mycket sämre och mycket bättre
annchen81
2016-01-22
En del bra och en del töntigt. Egentligen mest töntigt som nog är mer värd den rekommenderade tvåan ändå, men det är fortfarande något som gör att jag höjer betyget. Svag trea.
franq
2015-12-29
Den här filmen har verkligen ALLT... Det är i det här fallet allt annat än ett kvalitetsmärke.
CinemaStrange
2015-09-13
Hade inge större förhoppningar på denna och det fick jag inte heller se hellre Constantine med Keanu Reeves!
snideby
2015-03-27
Vänta nu här? Ärkeängeln Michael har sett människor mörda och kriga i årtusenden men tror på att det fortfarande finns gott och det är han villig att försvara genom att bli en skjutande galning i öknen? Lite motsägande i mina ögon. Töntig machoaction med religiösa inslag gör det inte mindre töntigt tyvärr. Pretentiöst och allmänt dåligt manus.
spielmitmir
2014-11-30
Åh det HADE ju kunnat bli så himla bra! Bettany som arg stridsängel på kant med Gud - vilken strålande ide! Men så faller det så platt. Varför älskar Hollywood zombiefiering när jag hatar det så mycket?