1.9

Legionnaire

Alain Lefevre är en boxare betald av en gangster för att lägga sig i en uppgjord match. När han i stället vinner försöker han fly till Amerika med gangsterns flickvän, Katrina. Men planen misslyckas.

Originaltitel Legionnaire
Regissör Peter MacDonald
Manus Sheldon Lettich, Rebecca Morrison
Genre Action, Äventyr, Krig, 90-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Nicholas Farrell, Jim Carter, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Steven Berkoff, Daniel Caltagirone, Ana Sofrenovic

2014-11-09
Jean-Claude Van Damme är en ganska begränsad skådespelare, om det råder det nog inget tvivel. Den här filmen känns lite som att de har försökt att blanda ihop de två genren han kan arbeta i, kampsport och action. Det börjar lite som typ kickboxer och liknande kampsportsfilmer, sen blir det mer vanlig action. Filmen funkar, men det är inte mer. 2+
NektarN
2013-07-17
Bättre än väntat.
Raimo_1985
2013-03-13
Långt ifrån någon av Jean Claudes bästa. Ganska tråkig. Knappt någon fighting alls! Mest krig. Enda behållningen är väl att filmen har hjärta och att Jean Claude gör en bra skådespelarinsats som han alltid gör.
Robkiller
2013-03-12
Franska legionen traskar runt i nåt arabland med en vanDamme som har tagit värvning efter att ha flytt från maffian i hemlandet... hyfsat tråkig film där det mest är en del traskande i öknen och sedan nån "shootout" då och då... de flesta ser uttråkade ut och filmen tänder aldrig till alls... gick väl att se... men inte gav det nåt mer egentligen...
2013-03-10
Ökenäventyr där man olyckligtvis castat i Van Damme. Den är egentligen inte dålig alls, utan en godkänd krigsfilm som har det som förväntas. Här bjuds det dock inte på nån fighting eller något annat heller som man är van att få från belgaren, och det var nog just därför 2:an känns legitim. Men att kora in den här bland filmtipsets 250 sämsta känns underligt.
dudson
2011-09-22
Skit Tråkig Clådan film! Här är det mera krig än en renodlad Fighting rulle och det passar inte herr Van damme alls:(
LaDecima
2010-05-03
Haha.

2010-04-04
Nej, det här är ingen av mina favoritfilmer med Janne. Visst är det väl lite smått underhållande (som vanligt) men de ingredienser jag uppskattar i Van Dammes filmer lyser med sin frånvaro. Tyvärr.
chris_lambert_
2010-01-27
Uh... Mer poänglöst än vanligt med klåddan i en totaltråkig film..
Strang3
2009-10-13
Hmm, trodde fransmän var den enda nationaliteten som inte fick joina legionen på den tiden,en av anledningarna till att den startades, för att inte spilla franskt blod i deras fighter. Heller fick man ju inte hatten förrens man gjorde slutmarchen när man gjort klart grundutbildningen, innan var det basker, många felaktigheter var det. Filmen filmiskt var lite döunderhållande i brist på annat men inte mer. Svag 2:a