2.4

Lego Star Wars: The Empire Strikes Out

Tar vid strax efter att den första Dödsstjärnan har sprängts. Ett nytt hot från Rymdimperiet har upptäckts och de goda måste agera snabbt. Men Luke upptäcker att omedelbar berömmelse kan vara en tveeggad ljussabel, speciellt då hans hemliga uppdrag på Naboo förvägras av de mest ostoppbar av fiender - galna fans! (Det är svårt att vara galaxens "New Hope".) Samtidigt ser Darth Vader sin dag gå från dåligt till värre när hans förhållande med kejsaren hotas av den oväntade ankomsten av Darth Maul. Luke och Vaders uppdrag att visa upp sig leder dem på kollisionskurs med varandra (bokstavligen) och deras öde.

Originaltitel Lego Star Wars: The Empire Strikes Out
Regissör Guy Vasilovich
Manus Michael Price
Genre Familjefilm, Action, Animerad, Komedi, Kortfilm, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Anthony Daniels (röst), Brian Blessed (röst), Julian Glover (röst), Sam Witwer (röst), Kevin Shinick (röst)

WillyV
2013-07-23
Svag tvåa, snäppet mer uthärdlig pga av att den är lite småkul i sin satir mot Star Wars i några scener. Originalmusiken från Star Wars IV och I är grym även här.