1.7

Legosoldaten

John Seeger är legosoldat. På hans senaste uppdrag går saker och ting inte som dom ska och en av hans partners dör. När han återvänder till USA blir partnerns familj kidnappad. För att få tillbaka familjen oskadad tvingas han slutföra ett sista uppdrag, han måste rädda en miljardärs son från ett välskyddat fängelse i Sydafrika. Men Seeger har fortfarande några ess i ärmen.

Originaltitel Mercenary for Justice
Alternativ titel Repentance, Mercenary
Regissör Don E FauntLeRoy
Manus Steve Collins
Genre 2000-tal, Drama, Action
Skådespelare Steven Seagal, Luke Goss, Jacqueline Lord, Langley Kirkwood, Shirly Brener, Jeannie de Gouveia, Adrian Galley, Roger Guenveur Smith, Michael K Williams

gjoob
2016-07-09
Några bra actionsekvenser och roliga repliker av Mr Seagal, kass dialog och skådespel. Denna försvinner i mängden av liknande fiskmåsrullar.
RichardEk
2013-07-21
Seagal lite mer på hugget. Men filmen i sin helhet är dålig (klippningen, redigeringen, handlingen, dialogen och filmen är dessutom fylld med filmfel). Kvar finns en rad misshandelsscener och explosioner för den Seagalfrälste.
Hanness
2012-01-11
Sämst..
norenorama
2011-06-02
Titta för helvete inte på detta mögliga rassel! Skådespeleriet obefintligt och handlingen totalt random Seagal bryter inte fingrar ur led och har inte en enda kul kommentar. Jag verkligen älskar Seagal när han är bra och kan hjärtligt rekommendera "A Dangerous Man" som är den absolut mest våldsamma film Sigge gjort med handling man inte somnar ifrån. Även "The Keeper" som har scener när han förnedrar störiga idioter med nävarna så man hoppar i soffan vrålandes av lycka! Så se på A Dangerous Man och The Keeper om ni vill njuta av det bästa Seagal frambringat ABSOLUT INTE ALDRIG Legosoldaten!!
dudson
2010-09-11
Ja en film som man känner igen på många av hans andra Usla -filmer..Mera Komedi än Action=)

2010-06-14
Steven Seagal gör en aldrig besviken gällande 1or.
HiJack
2009-10-16
Allvarligt talat...det är ett skämt, va?
ZéNike
2009-10-13
men Steven... vad gör du???
Djason
2009-09-13
Efter ca 17 minuter började jag lösa sudoku istället.
Brigante
2009-05-23
Lågt. Även med Steven Segals mått mätt.