2.8

Lejonkungen 3 - Hakuna Matata

Lejonkungen 3 (eller 1½ som den ofta benämns som) är inte riktigt en uppföljare utan mer som en påbyggnad på första filmen. Lejonkungen 3 (1½) speglar första filmen fast ur Timon & Pumbaas perspektiv. I filmen får man se hur Timon & Pumbaa levde innan de träffade Simba och man får även veta hur Timon & Pumbaa träffades.

Originaltitel The Lion King 1½
Alternativ titel Lejonkungen 1½
Regissör Bradley Raymond
Manus Tom Rogers
Genre 2000-tal, Animerad, Komedi, Familjefilm, Äventyr
Skådespelare Matthew Broderick (röst), Nathan Lane (röst), Moira Kelly (röst), Jerry Stiller (röst), Robert Guillaume (röst), Whoopi Goldberg (röst), Ernie Sabella (röst), Julie Kavner (röst), Cheech Marin (röst), Jim Cummings (röst), Matt Weinberg (röst)

päronanton
2019-08-03
Älskar den!
2019-07-07
Betydligt bättre än tvåan men samtidigt avsevärt sämre än ettan. Timon och Pumbaa är roliga och filmen är underhållande men något mästerverk är det absolut inte. Svag 3:a.
2017-11-02
Nja, säger jag....
2017-10-23
2017-08-23
Timon och Pumba är fantastiska men den här backstoryn gör dom inte rättvisa.
RadioSaga
2017-04-09
Nja, rätt så underhållande och nog fick man sig en hel del skratt!
Applekingen
2016-12-11
Mycket bättre än 2:an men något sämre en 1:an men den får helt klart en fyra
Sovande_mannen
2016-09-25
Bland det roligaste jag sett??
StureStenhög
2015-01-15
Det här var iaf klart bättre än den första uppföljaren. Metaupplägget funkar ganska bra, och som en småkul film för stunden så är det här inte så dumt. Det blir dock lite för mycket prutthumor, och det hela är nästan provocerande ambitionslöst. Det är svårt att bli av med känslan av att det vi får se här är sånt som inte var intressant nog för att vara med i första filmen
melankoli
2013-10-03