2.4

Lejonkungen 2 - Simbas skatt

Simba och Nala har fått en dotter och de trogna vännerna Timon och Pumba är utsedda till barnvakter för den blivande lejondrottningen. En dag rymmer hon och hamnar i fiendeland...

Originaltitel The Lion King II: Simba's Pride
Regissör Darrell Rooney, Rob LaDuca
Manus Flip Kobler, Cindy Marcus
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Romantik, Musikal, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Matthew Broderick (röst), Moira Kelly (röst), Neve Campbell (röst), Michelle Horn (röst), Andy Dick (röst), Robert Guillaume (röst), James Earl Jones (röst), Nathan Lane (röst), Jason Marsden (röst), Suzanne Pleshette (röst), Ernie Sabella (röst), Lacey C

Pos
2020-08-17
Definitivt underskattad, även om den givetvis inte har något mot ettan. Delvis mörk precis som ettan, sjukt löjlig, klyschig och förutsägbar på sina ställen, men de fina delarna väger ändå upp. Starkt budskap, och trevligt att många av de svenska röstskådespelarna var tillbaka. Såg denna nu 25 år efter att jag såg den första filmen första gången och måste säga att jag blev positivt överraskad efter att ha hört hur dålig den är under alla år.
päronanton
2019-07-26
Jag älskar den! Såg den många gånger som barn! Det är de som jag verkligen älskar med Disney! Du blir aldrig för gammal för dem!
dafreakish
2019-07-15
Meh. Ruskigt förutsägbart. Typisk direkt till DVD/VHS-film. Onödig uppföljare.
viffslan
2018-11-25
Varken barnen eller jag orkade koncentrera oss på filmen. Allt för dyster och obefintlig handling.
2017-09-28
Trams, töntig till och med för att vara en barnfilm. Någon måtta får det vara på de rojalistiska dumheterna!!!
HerrNenne
2017-05-05
Väldigt standard. Förvånansvärt mörk och aggressiv och dyster.
RadioSaga
2017-04-09
Tycker denna förtjänar bättre betyg - en starkare uppföljare än de flesta och väldigt gripande.
Applekingen
2016-12-11
Varför måste Disney göra så många meningslösa och värdelösa uppföljare?
Sovande_mannen
2016-09-10
En riktig skit film....
Fiskjävel
2016-08-03
Lättsmält, gullig och förutsägbar film med klart godkänd musik i sig. Förtjänar egentligen en tvåa, idag är jag dock snäll. 3-.