2.1

Lejonsommar

Eliza är "expert på män och med trånga piratbyxor packade av lust". På Gotland kopplar hon av från sin internationella karriär. Hon möter författaren Mauritz som skriver en astrologibok. Han har ett förhållande med den sexiga tjänsteflickan Barbro och brakar runt på sin motorcykel. Mauritz blir påkörd av skådisen Jonas, som "kör hårt med bilar och brudar". I omgivningen smyger fotografen Gunnar på jakt efter tomtar att plåta. Den mystiske konstnären Kono Tahiri bjuder alla på en drogpreparerad middag, varpå både hämningar och kläder lossnar under de kommande sommardagarna.

Originaltitel Lejonsommar
Regissör Torbjörn Axelman
Manus Lasse Åberg, Sandro Key-Åberg, Bengt V Vall, Torbjörn Axelman, Ardy Strüwer
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Lasse Åberg, Ulf Brunnberg, Sven-Bertil Taube, Ardy Strüwer, Essy Persson, Margareta Sjödin

andmoreagain
2022-01-15
Mitt hjärta dog lite när jag blev varse att min ripp hade engelsk dubbning! :( Jag tror inte det tjänande filmen. Hade sett fram emot att se Ulf Brunnberg och Lasse Åbergs tidiga skådespelarinsatser men dubbningen satte hinder. Kan mycket väl vara en svag/cool trea med originalspråk. 60-talspyskedelikan är på topp, det erotiska var väldigt tunt om man jämför med nutidens porrskadade filter. Ulf Brunnberg krediteras som "Dumle" i förtexterna, låter festligt men varför???
apmannen
2012-05-31
Gah! Stod för några dar sen på samma perrong som Lasse Åberg och Ronny Svensson och väntade på ett försenat tåg. Och jag gick inte, upprepar INTE, fram och tog upp den här filmen. Hur kan en människa vara så dum! Valfri FTare får gärna komma hem till min trädkoja och hamra mig på svansen mellan 10 till 12 gånger. Jag förtjänar det.
apmannen
2012-03-27
Kan bara hålla med. Once in a lifetime.
jfouckt
2004-03-11