2.1

Lejontämjaren

Simon är nio år och i sin egen värld har han ett riktigt lejon som följeslagare. Det är ett vilddjur som har styrkan han själv saknar. För under skolrasterna är Simon jagad och slagen av den två år äldre Alex. I fantasin är Simon och lejonet oövervinnliga, men i verkligheten är Simon chanslös mot Alex. Tills en dag - då hans mamma Karin träffar en ny man, Björn. Efter hand anar Simon att Björn nog är den ende som kan rädda honom. Men då visar det sig att Björn är pappa till Alex. Och Karin och Björn som inte vet vad som pågår mellan pojkarna, berättar att de tänker flytta ihop. De ska alla fyra bli en enda stor och lycklig familj.

Originaltitel Lejontämjaren
Regissör Manne Lindwall
Manus Lovisa Löwhagen, Mikael Bengtsson, Sara Wadell, Ola Höglund, Niklas Rockström, Robert P Olsson
Genre Äventyr, Drama, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Lisa Lindgren, Magnus Krepper, Erik Lager, Linus Nord, Irma Erixon, Mirja Turestedt

2017-10-26
2017-10-01
nja, men det är ju en barnfilm.
ziferN
2013-05-19
Haha, denna kommer jag ihåg. Skrattretande.
Xenox
2012-06-25
Hyfsad barnfilm.
Taandborste
2011-07-20
Såg den rätt ofta när jag var yngre och tyckte mycket om den då. Idag tycker jag antagligen att den är lite fånig men det är fortfarande en väldigt varm familjefilm om något viktigt.
elie123
2010-10-23
en klar 5 a
RockSnack
2010-09-01
Okej film, Alex är en sån karaktär som man älskar att hata. Verkligare än många andra svenska filmer om mobbning.
jimmyringo
2010-02-20
Tycker den är hyfsad. Erik Lager är bra som Simon.
Afutadaku
2008-05-18
nej helt enkelt...
XZQ-che
2008-01-06
Jävligt övertydligt buskap och mycket dåligt skådespel. Banal handling och barnsliga skämt.