2.9

Lensman

Ett rymdskepp förföljt av rymdpirater kraschar på en liten stillsam planet. Piloten har en mystisk lins på sin handled, som han vidarebefodrar till den unge Kimball Kinnison innan han dör av sina skador. Hans sista ord är en uppmaning att föra linsen till Galxpatrullen så fort som möjligt...

Originaltitel Shinseiki Lensman
Regissör Kazuyuki Hirokawa, Yoshiaki Kawajiri
Manus Soji Yoshikawa
Genre Anime, Animerad, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Toshio Furukawa (röst)

force
2012-11-21
Sprängfylld av topp-häftig datorgrafik!
Spontan
2009-07-11
Jag såg den här flertalet gånger när jag var liten, och minns den som en underbart häftig tecknad action. Det var allt disney inte var och väldigt vuxet. Definitivt något jag borde försöka se om.
Kubrick
2007-06-29
Star Wars-inspirerat, det märks verkligen, hyffsad underhållning, men ingen film jag kommer lägga på minnet.
cm_rollo
2003-03-26
funkar väll, hade lite problem med de sista 20 minuterna bara eftersom det konstant exploderar (i ett tappert försök att ge tittarna epilepsi måntro?)
bauster
2003-03-26
Animationen är överlag god och musiken är strålande. Handlingen är ingen överraskning för den som har sett "Stjärnornas Krig" men likväl en förbaskat bra science fiction-rulle!
evilmaster
2002-10-14
Helskön rulle ..
Helmut
2002-03-19
Manus är alldeles för mycket inspirerat av Star Wars IV och alldelens för lite av E.E. 'Doc' Smiths Lensman-böcker. Dock är det en ganksa sympatisk space opera-bagatell... Och de datoranimationer som förekommer är gjorda på en CRAY !