2.1

Leopard Fist Ninja

Han är en ensam man som rest långt, som ständigt söker upp chanser till att förbättra sina ninja-kunskaper tills de är perfekta. För nu kan han fullborda sitt mål i livet - att döda mannen som kallar sig själv King Kong - mannen som är ansvarig för hans föräldrars död. Men Kong väntar, skyddad av Falcon och hans skuggkrigare - Ninjan.

Originaltitel Leopard Fist Ninja
Regissör Godfrey Ho
Manus Glen Wong
Genre Action, 80-tal
Skådespelare James Exshaw, Willie Freeman, Ching Wok, Jack Lam

2013-11-19
I stort sett värdelös Kung-Fu av kungen av kass klippning - Godfrey Ho. Osammanhängande och repetativ, men några goda skratt blev det.
Dele
2010-01-13
Tråkig hämndhistoria med överdrivna våldsscener,
Sinatra70
2004-01-14
Bra titel :) Vill se.
solmannen
2003-06-23
Underbart dålig!
Slim
2003-04-10
Omotiverade slagsmål och en story som bara en kung fu-film kan ha. Måste ses av den som avgudar HK-filmer. Tycker att titeln borde varit "Defender of the art of pottery"
ravon
2003-03-31
Åååå vilken skön film. Spontanslagsmål så det heter duga. Den sitter finfint i min "Kung Fu of the 80's"-samling.
Phraeg
2003-03-03
Godfrey är en rackare på fina slut.
Arson
2003-01-16
Köp denna film på DVD (55kr), ladda upp med bärs och chips med några polare och vrid er av parodiskt skratt, för en sån film med så mycke klyshor och dåliga fightingscener finns nog inte :-)
Mordiiax
2003-01-16
Kliché fylld Hong Kong ninja film med orealistiska action scener... Precis som det skall vara ;)