2.1

Väktarens hämnd

En ond irländsk vätte blir bestulen på sitt guld av en girig bonde. Han förföljer bonden hem, dödar hans fru och försöker ta tillbaka guldet men blir istället inlåst i källaren. När Tory och hennes pappa flyttar in i bondens hus släpper de oavsiktligt ut vätten och ett blodbad startar.

Originaltitel Leprechaun
Regissör Mark Jones (I)
Manus Mark Jones (I)
Genre Komedi, Skräck, 90-tal
Skådespelare Jennifer Aniston, Warwick Davis, Ken Olandt, Mark Holton, Robert Hy Gorman, Shay Duffin, John Sanderford, Pamela Mant, William Newman, David Permenter

Skapad 2004-07-26 av cineasten89
Det är en film som bevisar precis vad begreppet kult är! Warwick Davis, som i verkligheten är en dvärg och medverkat i filmer som \"Willow\", \"Jedins återkomst\" och Harry Potter-filmerna, tycke...   Läs mer »

husberg
2022-12-28
Irländska mythopoetiska entiteten Leprechaun försvarar sina finansiella tillgångar från tjuvaktiga amerikanska ungdomar. En spirituell tvekamp mellan irländsk sparsamhet och amerikansk girighet.
BarryHero
2022-11-21
Den enda behållningen här är egentligen en ung och mörkhårig Jennifer Aniston i sin första roll. I övrigt finns det inte mycket att hämta. Filmen är en skräckkomedi, men problemet är att den varken är läskig eller särskilt rolig. Leprechaun har uppenbarligen hämtat inspiration från A Nightmare on Elm Street och Freddy Kreueger men där Freddy är skoj och charmig är Leprechaun bara trist och jobbig. Inte ens hans irländska accent övertygar.
2022-06-07
Haha! Den är filmen är så genom usel att det blir ren underhållning. Jag satt som fast klistrad under hela filmen...
Robkiller
2020-05-02
Barnfilm med en dryg vätte som onda gubben i lådan. Aniston gör väl det här knappt sevärt, men inte var det särskilt bra.
Asmorod
2019-04-14
Verkligen inte åldrats med värdighet.
gjoob
2016-07-14
Har ett visst kalkonvärde, men fungerar aldrig speciellt bra varken som skräck eller komedi.
Zok
2015-11-17
Lite charm finns i den, men det saknas något för att lyfta till någon högre nivå. Dock skruvad och småkul i bland.
Dele
2015-03-05
Känns inte som att jag behöver se någon av uppföljarna.
JPerlie
2014-12-23
Helt galen film och sjukt rolig. Skrattade hur mycket som helst. Lättsam skräckis med absurd skruvad, humor! Högt betyg blir det inte. Men jag skulle ändå lätt kunna rekommendera den vidare till en som uppskattar skrattretande dålig skräck.
Engravadlax
2014-11-18
Inget vidare. Men Aniston '93 är ganska snygg.