2.3

Friends Forever

Tredje filmen om "Les Bronzés" ("De Solbrända"). Fransk komedi om sex vänner som tillbringar semestern tillsammans. Den första filmen gjordes 1978, och den första uppföljaren kom ett år senare. Det dröjde dock 27 år innan nästa återförening i och med "Les Bronzés 3". Samma karaktärer, samma skådespelare, men vad har hunnit förändras på 27 år? Svar: inget.

Originaltitel Les Bronzés 3 - amis pour la vie
Alternativ titel Les Bronzés 3
Regissör Patrice Leconte
Manus Josiane Balasko, Michel Blanc, Christian Clavier, Marie-Anne Chazel, Gérard Jugnot, Dominique Lavanant, Thierry Lhermitte, Bruno Moynot
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Thierry Lhermitte, Gérard Jugnot, Josiane Balasko, Michel Blanc, Marie-Anne Chazel, Christian Clavier, Caterina Murino, Ornella Muti

Steijer
2007-01-06
Mellis_S. Jodå. Även om man känner till fransk kultur, sett de två första och förstår språket bör man inte se denna. Jag förstår inte hur denna kundra dra 10,5 miljoner fransmän till biograferna. Otrolig siffra med tanke på filmens kvalitet.
dirtyharry
2006-05-01
Korrigering: denna film är varna för, för alla er som inte gillade Sälsskapsresan. Till Mellis_S skulle jag vilja säga att jag har sett de två första, känner till fransk kultur och förstår språket mycket bra. Ändå tycker jag att det är en jävla skitfilm. Sällskapsresan pareil. Jag får magkramp av den enkelsinnade humorn, och klarar med andra ord inte av att uppskatta den franska nationalkomedin. Jag tycker att nagon borde varna för den här filmen, precis som jag tycker att nagon borde varna fransmän invandrade till Sverige för Sällskapsresan.
Mellis_S
2006-03-13
Till Dirtyharry skulle jag vilja säga att denna film inte alls är att varna för om man har sett de två första, känner till franskkultur och förstår språket! Les Bronzés är Frankikes Sällskapsresan. Vem skulle egentligen tycka att Sällskapsresefilmerna var bra om man inte kände till oss svenskar? Ännu värre om man inte förstår språket då undertext ofta gör att poängerna försvinner! För min del blir det en 3 för en rolig och underhållande film som kunde varit bättre!
dirtyharry
2006-02-04
Att varna för den här filmen, det är väl det egentliga syftet med att överhuvudtaget ha den pa sidan.