3.6

Love Songs

Ett ungt par i Paris har bjudit in ett tredje hjul i sitt förhållande, och kämpar med att reda ut det, då en olycka plötsligt vänder upp och ned på allt.

Originaltitel Les chansons d'amour
Regissör Christophe Honoré
Manus Christophe Honoré
Genre Drama, Romantik, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Louis Garrel, Ludivine Sagnier, Clotilde Hesme, Chiara Mastroianni, Brigitte Roüan, Jean-Marie Winling, Alice Butaud, Grégoire Leprince-Ringuet

oliver_twistor
2017-12-24
(Rek 5) Svag fyra. En fin film om sorg och kärlek. Tyvärr känns den alldeles för ytlig för min smak. Jag skulle velat tycka om den mer än vad jag gör.
KyLLo
2013-07-25
Börjar bra, men sen är det som att handlingen går i stå. Emellanåt bjuds det på en musikstund med enkla lågmälda melodier och texter som knyter an till handlingen. Låtarna känns snabbskrivna, men har sin charm. Fina Parisbilder också. Trea.
SantaClaus
2013-01-09
en ganska borgerlig musikal.
köttfärs
2011-10-03
Väldigt vacker med en hel del bra sånger och fina scener. Handlingen var dock väldigt svag.
krakowlisa
2010-11-16
Gud så fjantig.
choklatchip
2010-10-13
En annorlunda musikal i kombination med en ovanlig kärlekshistoria, underbar miljöskildring och stundtals fantastiska skådespelarinsatser. Fullkomligt lysande filmidé!
Strange_
2010-10-13
Inte alls som en vanlig trist romantiskt rulle. Så himla fin och musiken är verkligen pricken över i:et!
HerrNenne
2010-01-11
Som dom där gamla franska filmerna jag vill men inte riktigt kan orka med, fast nytt och bättre. Jag tycker det känns skönt att slippa se Jean-Pierre Leaud i en J-PL-roll, hur konstigt det nu än låter. En otroligt mysig dricka te en regnig dag-film.
helmie
2009-11-09
fina karaktärer, bra skådespelare, snyggt foto
MladyMilenka
2008-05-28
Tunn historia, ganska dåligt genomförd men ändå sevärd.