2.4

Les Démons

En häxa bränns på bål och svär att hennes döttrar ska komma att hämnas hennes död. Hennes döttrar bor i ett kloster och är väldigt olika varandra. De som bränt häxan på bål letar upp döttrarna för att undersöka om de också är häxor.

Originaltitel Les Démons
Alternativ titel She-Demons, The Sex Demons, Las poseidas del demonio
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Anne Libert, Britt Nichols, Doris Thomas, Karin Fields, Howard Vernon, Alberto Dalbés, Luis Barboo, Cihangir Gaffari, Rosa Palomar

2014-08-21
En rätt så rak och oflummig Franco. En grym historia i en sleazy förpackning, och massor med funky orgeljazz när det inte passar. (7-/15)
idd
2012-08-19
Precis så där förbannat menlös som bara franco kan få till det.. Inte alls usel, men så sjukt intetsägande..
morpho
2007-06-01
Kul Franco rulle!! Fräsig proggigt soundtrack, mycket zoom, Britt Nicholls (Carmen Yazalde) är godis för ögonen. Utflippat på typiskt Franco sätt.
Blasphemer
2006-11-27
Underligt sexploitation/nunne-epos, som utspelar sig under inkvisitionen, med undersköna Anne Libert i en av huvudrollerna. Mängder av masturberande nunnor och fåniga tortyrscener, samt lite hokus-pokus inslängt i denna trashrökare. Extra plus i kanten för att fäktningsscenerna, som är extremt tattigt koreograferade, ackompanjeras av ett skönt jazz-score. Franco som bäst.
Nervegas
2005-11-09
Precis vad man väntar sig av Franco.