1.8

Les gloutonnes

Äventyraren Maciste blir än en gång utsatt för mordiska och sexlystna amazoner - denna gång är det en överlevande ras kvinnor från Atlantis som behöver leka av sig.

Originaltitel Les gloutonnes
Alternativ titel Les exploits érotiques de Maciste dans l'Atlantide, Maciste et les gloutonnes
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre 70-tal, Äventyr, Fantasy, Skräck
Skådespelare Alice Arno, Lina Romay, Howard Vernon, Robert Woods, Kali Hansa, Val Davis, Pamela Stanford, Richard Bigotini, Chantal Broquet, Montserrat Prous, Caroline Rivière

2016-03-11
Orättvist utskälld Franco-stänkare. Något slags hastverk som känns som tre mer eller mindre oberoende filmer som tycks ha klippts ihop på måfå. Jag fattade väldigt lite av vad som egentligen hände, och det kändes bra. Sexscenerna är många och zoomningarna ännu fler. Det hela kändes som att Franco parodierade Franco. (7-/15)
tilapia
2008-03-10
systerfilm till "Maciste contre la reine des amazones" som spelades in för nästan inga pengar alls och gavs som en present från franco till producenten de neslé, och resultat är därefter... en massa sunkiga snuskscener staplade på varandra + obefintligt handling + howard vernon som gormar och har sig + lite olidlig buskis. undvik!