3.1

Brottsplats: Lyon

Momon försöker undvika klammerier med rättvisan för att ta hand om sin stackars familj. Momons gamle vän Serge Suttel är inte lika välanpassad...

Originaltitel Les Lyonnais
Alternativ titel A Gang Story
Regissör Olivier Marchal
Manus Olivier Marchal, Edgar Marie
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Gérard Lanvin, Tchéky Karyo, Daniel Duval, Dimitri Storoge, Patrick Catalifo, François Levantal, Francis Renaud, Lionnel Astier, Valéria Cavalli, Estelle Skornik, Olivier Chantreau, Stéphane Caillard, Olivier Rabourdin

andersg
2016-08-30
Bara dyster, inte ens spännande.
Xeno
2015-10-30
Fransk action är alltid brutal. Spännande rulle som håller hela vägen. Stort plus för de fräna tidsenliga bilarna :-)
Bernhard99
2015-10-30
sjuttiotal, gangster är alltid bra. Att det är från Frankrike gör att det blir en extra betygspoäng, omväxling till Hollywood förnöjer alltid.
Zebulonm
2015-05-31
En riktigt bra fransk gangsterfilm. Tycker de e lite märkliga kommentarer om nyskapande ideer mm. Den bygger ju på verkliga händelser. Nära en 4:a
XJR
2013-06-27
Bra och intressant om än inte särskilt nyskapande film om svårigheterna att vara en en hederlig gangster, om problematiken mellan lojalitet och överlevnad. Gérard Lanvin är mycket bra i rollen, och den franska katt-o-råtta-leken är bättre än de flesta amerikanska motsvarigheter. Härligt att se alla fina miljöer vid tillbakablickarna, läckra bilar i överflöd. :-) Sätter en 4 här.
kanemura
2013-05-11
Mer 3-poängare kan nog inte en film bli. Välspelad, en del bra action men samtidigt fullkomligen befriad från nyskapande idéer. Duger för stunden men jag tror inte jag kommer komma ihåg mycket om 2 veckor.
precineadd
2013-03-12
très ennuyeux
JimCarrey
2013-02-04
Stark, snyggt våld fina karaktärer