2.3

Lesbian Vampire Killers

Två kompisar är ute på landet och tar det lugnt på sin semester. Efter en rad incidenter så hamnar de i en husbil som är fylld med lättklädda, kvinnliga studenter. Det visar sig snart att de är omringade av ett gäng vampyrer som inte bara är lesbiska, de är jävligt törstiga också. Så nu får de kämpa tills solen går upp för att överleva.

Originaltitel Lesbian Vampire Killers
Regissör Phil Claydon
Manus Paul Hupfield, Stewart Williams
Genre Komedi, Action, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Mathew Horne, MyAnna Buring, James Corden, Paul McGann, Silvia Colloca, Emer Kenny, Lucy Gaskell, Louise Dylan, Ashley Mulheron, Tiffany Mulheron, Vera Filatova, Susie Amy

amam
2020-06-08
En komedi som ofta är mer töntig än rolig. Hade lite mer förhoppningar än det här.
2016-08-17
Klockren komedi som parodierar hela vampyrgenren.
TheJorre
2016-07-07
Enkel, dum underhållning.
Bullen84a
2015-06-25
Härlig brittisk humor :)
Jormungandr
2015-05-28
Humorn och replikerna är underbara. filmen i övrigt är sådär.
2014-12-27
Förebilden till denna film måste ha varit "Shaun of the dead" både sett till delar av handlingen, scener, humor och även huvudkaraktärerna då James Corden och Mathew Horne här både sett till manèr och även utseende påminner om Nick Frost och Simon Pegg. Den engelska humor är underbar och James Corden och Mathew Horne är rätt kul. Detta var mycket bättre än jag hade trott. Jag skrattar faktiskt rätt bra i några scener och övriga tid så har jag till största delen ett leende på läpparna. 3+

2013-09-02
Regissörens andra misslyckande. Inte vare sig bra eller rolig.
Lidas
2013-06-17
Fruktansvärt dåligt. Töntiga effekter och inte ens lite kinky.
Tecknarmartin
2013-04-20
Bättre än vad man kan tro från titel och filmbeskrivning. Funkar bra som underhållning.
dE.dD
2012-12-29
Skön rulle med härlig brittisk humor!