3.6

Let It Be

Året är 1969 och The Beatles gör ett försök att återskapa spelglädjen genom att göra en rad "äkta" inspelningar där all musik skapas direkt i studion, utan i efterhand pålagda effekter. Projektet är tänkt att avslutas med en spektakulär livespelning och det hela filmas för att göra en dokumentär. Vad filmen först och främst dokumenterar är emellertid varför och hur världens mest framgångsrika popgrupp kom att splittras.

Originaltitel Let It Be
Regissör Michael Lindsay-Hogg
Genre Dokumentär, 70-tal

Ful_fisk
2016-05-11
Tja, så mycket till film är det väl egentligen inte. Mer en samling klipp när de sitter och lirar en massa låtar i en studio, och senare på ett tak. Men låtarna är ju grymma, så jag klagar ju inte!

2013-02-16
Det här blir man ju helt gråtfärdig av. För en gångs skull är laserröta välkommet.
Kayuzuzu
2011-08-11
Hur lyckas de göra något så ointressant av ett sånt intressant band? Samma innehåll men bättre kamera och klipp så hade det kanske varit en femma men nu är det bara en tvåa för mig.

2011-07-09
Den var trevlig och gav en lagom bra insikt i hur det kan ha varit i studion med de forna beatlarna. Dock vet jag inte vad som skulle vara så kontroversiellt med den att den inte ska släppas ordentligt. Javisst, dom verkade lite trötta på varandra och det pågick nog en del bakom kulisserna, men nåt direkt uppseendeväckande var det inte.
BronzeBuckaroo
2010-10-03
Var hittar man den?
morgoth
2009-10-14
bland det bästa jag sett.. lackar däremot på att yoko står före resterande beatlar här på filmtipset!
Astrojacob
2009-10-14
Say no more; - Yes, you passed the audition John!
fatassmovieboy
2009-08-23
Bra musik
snowman01
2009-06-09
Eh ja mycket till dokumentärkänsla har inte filmen då den saknar fokus många gånger, borde varit mer diskussion mellan en intervjuare och bandmedlemmarna, samt berättarröst. Dock mycker bra musik och ja man får förståelse till varför bandet splittras.
AndreaFurberg
2008-11-05
det är inte kul att titta på då personer jammar