2.7

Let the Sunshine In

En skild mamma och konstnär, Isabelle, är på jakt efter den verkliga kärleken.

Originaltitel Un beau soleil intérieur
Alternativ titel Dark Glasses, Bright Sunshine In
Regissör Claire Denis
Manus Claire Denis, Christine Angot
Genre 2010-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Juliette Binoche, Xavier Beauvois, Philippe Katerine, Josiane Balasko, Sandrine Dumas, Nicolas Duvauchelle, Alex Descas, Laurent Grévill, Bruno Podalydès, Paul Blain, Valeria Bruni Tedeschi, Gérard Depardieu, Claire Tran

StureStenhög
2019-08-20
Juliette Binoche är alltid bra, och nog borde det gå att bygga en intressant film kring hennes karaktär här. Till en början var det också hyfsat lovande, men det blir tyvärr inte så mycket av det här. Sidokaraktärerna känns aldrig helt trovärdiga, dialogen är lite för ointressant överlag, och allt blir väldigt repetitivt. Det sistnämnda får man anta är fullt medvetet och en del av poängen, men det får mig likväl att tröttna
haajen
2018-06-24
Binoche är, som väntat, superb. Filmen är en enkel historia som känns väldigt personlig för regissören, för mig blir det mer av en trivialitet.
sirkurt
2017-12-26
Underbart vacker och gripande film. Även fast det inte är så mycket handling så fångar den livet på ett speciellt sätt med Juliette Binoche som är fantastisk och hela tiden närvarande och levande.
Tonti
2017-11-26
Kan fatta om vissa uppfattar detta som en onödigt normal film för Denis men personligen tycker jag att den har en egen ton och rättframhet som är alldeles alldeles fantastisk.
goeran
2017-11-25
Claire Denis Un beau soleil intérieur från 2017 är en roande men rätt lättviktig film. Juliette Binoche är förstås bra men mest underhållande är nog Gérard Depardieu som spåman/lyckoförtäljare.
KimEkberg
2017-11-17
har sina stunder, gillar slutet och eftertexterna. annars är den ju mest fett girls.
#54
2017-11-12
Denna film var tyvärr inte särskilt givande för mig.