2.3

Lethal Angel

Tony vill bli torped för maffian, men först måste han skolas in och testas. Han får lära sig av en mästare, Stevie "The Rose" Roesselini. Det sista testet går ut på att Tony ska söka upp och mörda ett oskyldigt, slumpvalt (ur telefonkatalogen), offer. Måltavlan blir Angelica Chaste, en ung kvinna som jobbar på en begravningsbyrå. Det kommer dock att bli svårare än väntat för Tony att slutföra sitt uppdrag...

Originaltitel Angel's Dance
Regissör David L Corley
Manus David L Corley
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare James Belushi, Sheryl Lee, Kyle Chandler, Frank John Hughes, Ned Bellamy, Mark Carlton, Mac Davis, Jon Polito

Dele
2015-07-01
Trams med stort T.
figbeam
2009-11-12
Bra roller, bra story, bra skådisar. Okej, manuset kanske inte var så genomarbetat som man hade kunnat hoppas, men jag lyckades ha överseende med missarna. Bra rulle.
ThrashingMad
2006-04-22
Riktigt bra.
Papagiorgio
2005-08-12
Stark 3:a, nästan 4. Belushi i kanonroll, och coolt med Nietsche och kvasi-samuraj-filosofin. Oväntad och unik historia osv. Tyvärr för många dåliga skådisar och typisk TV-b-films-produktion.
alf
2005-08-12
Om man tar Nietsche-filosofin med en nypa salt, är den ju riktigt underhållande. Perfekt slut också!
Delph1
2005-08-10
Inte ens Belushi kan rädda detta.
FilmGuden
2004-10-30
Svag trea. James Belushi i en av hans bättre roller efter Sahara. ibland kul och underhållande. Känndes dock så b.

2004-10-25
Helt ok film med Twin-peaks bruden..
NHL
2004-10-18
Fånig B-rulle. Det enda som höjer betyget något var slutet. Annars var det ingen större behållning att kolla på en lönnfet och tunnhårig Belushi, eller en Sheryl Lee som nästan trodde hon var 'Nikita'.
ahkoila
2004-10-17
Jag tyckte filmen var urskön när jag såg den. Klart värd 102 minuter av ens liv!