Lethal Ninja

En amerikansk ninjas fru blir tillfångatagen av en sadistisk, nazi-kemist på asiatisk ö. Tillsammans med en gammal vän måste han kämpa mot onda ninjas för att rädda henne.

Originaltitel Lethal Ninja
Regissör Yossi Wein
Manus Chris Dresser
Genre 90-tal, Action, Drama
Skådespelare Norman Coombes, David Webb, Kimberleigh Stark, Ross Kettle, Karyn Hill, Frank Notaro, Ken Gampu, Len Sparrowhawk

2020-02-25
Underlig ninjafilm där jag ofta satt funderande på vad som egentligen hände. Någon småkul scen då och då, men den strama budgeten märks väl av. Sen att den svarte killen var otroligt lik Eddie Murphy kändes ju lagom random.
Afflicter
2012-09-12
Jag trodde det här skulle vara en lågbudget ninjafilm med en poor man's Michael Dudikoff. I stället är det en halvrolig actionkomedi med poor man's Keanu Reeves. Onda ninjas brukar vara rätt inkompetenta, men här har de absolut ingen arbetsmoral utan kastar sig på marken för en tupplur vid minsta lilla motstånd. Dialogen är förstås fantastisk, de påkostade explosionerna välplacerade och ljudeffekterna så välgjorda att man säkert hör att det är ett ninjasvärd som svingas och inte någon billig smörkniv.