Leva och låta dö

Tre brittiska agenter dödas på en och samma dag, men på olika platser i världen. Till att börja med verkar det inte finnas något samband. Agent 007 James Bond får i uppdrag att undersöka morden, och spåren leder honom till den internationelle diplomaten Katanga, allierad med Mr Big - Harlems värsta gangster.

Originaltitel Live and Let Die
Regissör Guy Hamilton
Manus Tom Mankiewicz
Genre Action, Thriller, Äventyr, 70-tal
Skådespelare Roger Moore, Yaphet Kotto, Jane Seymour, Julius Harris, Bernard Lee, Madeline Smith, Gloria Hendry, Lois Maxwell, Clifton James, Geoffrey Holder, David Hedison, Arnold Williams, Tommy Lane, Lon Satton, Earl Jolly Brown, Roy Stewart (II)

Skapad 2019-12-03 av annihilat0r
Tre brittiska agenter dödas under en och samma dag - på tre olika platser i världen. James Bond, agent 007, får i uppdrag att undersöka om det finns något samband mellan de fasansfulla morden.. ...   Läs mer »

päronanton
2019-09-23
Riktigt bra Bond rulle! En klassiker!
gjoob
2018-10-20
Inte så cool som jag mindes den från min barndom. Många smått bisarra och ologiska sekvenser och skurkarna som skrämde mig som barn var mest fjantiga. Den har dock sin charm samt den bästa Bondlåten i filmseriens historia.
Nalleman
2017-12-06
Godkänd men inte så mycket mer.
C12
2017-11-01
Väldigt flummig Bondfilm
Zebulonm
2017-09-10
Ett steg upp mot den halvmediokra diamantfeber. Riktigt skön båtjakt..
fridenpaden
2017-04-12
Många roliga grejer i filmen. Bra tempo, bra oneliners. Självklart en del att klaga på också. Efter ett tag glömde jag bort vad Bond hade för uppdrag. När hajarna kom så insåg jag att detta är en vanligt återkommande scen i Bond-filmer. Tänkte på Blofelds hajar i en tidig Connery-film. De här är lite vettigare vithajar men har svårt för det överdrivna sättet Bond lyckats ta sig ur situationen. Bra start på Roger Moore-perioden. Skönt att slippa de extremt dåliga Connery-filmerna i min omtittning av Bond.
Jamesa
2017-02-09
Småskön 70´s-rulle. Och normal Bondklass.
2016-08-01
Har sett några Bond-filmer men skulle aldrig kunna tänka mig att plöja igenom hela serien. Denna är stundvis hyfsat underhållande, därav mitt "höga" betyg.
gjoob
2016-07-29
Inledningsscenen är grym, rolig skurk och många härliga actionsekvenser. Står ut lite bland 70-tals-bondrullarna.
labi
2016-02-19
Nej nej nej. När man trodde botten var nådd med Diamantfeber kommer den här haschstinna buskisrullen. Ett hafsverk och det blir smärtsamt tydligt hur överlägset bättre skådis Connery är jämfört med Moore.