Lewis - And the Moonbeams Kiss the Sea

En kropp hittas i Bodleian biblioteket och senare hittas det stulna böcker i offrets hem.

Originaltitel Lewis - And the Moonbeams Kiss the Sea
Regissör Dan Reed
Manus Alan Plater
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kevin Whately, Laurence Fox, Clare Holman, Haydn Gwynne, Sam Alexander, Tom Riley, Neil Pearson, Ian Burfield, Rebecca Front, Julia St John, Emily Beecham

2020-06-07
Här var kanske inte fallet det intressantaste, utan samspelet mellan Lewis och "underbarnet" Hathaway som bara växer och växer, Det är underbart med alla inslag av poesi och konst. Det visar sig vara bra med ett speciellt vittne, med fotografiskt minne.

2015-10-05
Ok episode.
AsianDawn
2012-10-27
Ingen märkvärdig historia, men alla små kommentarer och antydningar av Lewis och Hathaway gör episoden till en av de roligaste.
Luciphere
2010-02-17
Välgjort som alltid. Kriminalfall med mycket anspelningar på konst och brittiska poeter såsom Shelly.
JaxJulle
2010-02-02
Nej, det här var inget bra avsnitt. Oroväckande tendens om Lewis-filmerna börjar dra sig åt pusseldeckarna...
MaraJade
2009-08-10
Ett bra avsnitt även om själva fallet inte var speciellt komplicerat eller överraskande.