3.2

Ley Lines

Tredje delen av Miikes triadtrilogi handlar om kinesiska gangsters i Japan. Den här delen är något gladare och mindre våldsam än de båda första.

Originaltitel Nihon kuroshakai
Alternativ titel Japan Underworld
Regissör Takashi Miike
Manus Ichiro Ryu
Genre Thriller, Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Ren Ôsugi, Shô Aikawa, Kôji Tsukamoto, Naoto Takenaka, Michisuke Kashiwaya, Tomorowo Taguchi, Kazuki Kitamura, Ryûshi Mizukami, Dan Li, Weng Hua-rong, Yukie Itou, Samuel Pop Aning

Zebulonm
2018-02-01
Njaä gillade den intr så värst.
force
2010-08-29
Vänder och blir bra. Fin!
Vanandapeus
2007-04-07
Större delen av filmen känns lite lösryckt och osammanhängande, men den tar sig enormt på slutet. Då blir den både rörande och oerhört visuell.
peterclash
2007-03-08
Fin, rörande, bra. Bra slut. Bra skådespeleri och bra regi.
Ningyou
2007-01-07
Jag håller med dani!
Hangaround
2006-04-17
Miike försöker att hjälpa upp ett urbota svagt manus med ett par vackra scener. Det, om något, visar på Miikes ofullkomlighet som regissör.
Dödskommendant
2006-01-17
Underbart vacker om ungdomsbrottslingar på låg nivå, snygg och engagerande. Tidlös. Fantastisk.
stannek
2005-03-10
takashi miike är kung, men shinjuku och rainy dog var bättre.
FightClubLina
2005-02-09
Gillar skarpt Miikes mycket sjuka hjärna. Denna var dock ganska snäll i jämförelse med andra... I allafall tycker jag nog inte att Ley Lines riktigt lever upp till en fyra, hoppas på högre betyg till de andra två i serien, vilka jag inte sett ännu.
psyche_delic
2004-07-24
Den jag såg var censurerad (könsorgan bortskrapade och vissa ord bleepade). Ska det vara så?