3.2

LFO

Robert upptäcker att han kan hypnotisera människor med hjälp av ljud. Han börjar experimentera med grannarna, men besattheten av hans nya förmåga sätter snart hela mänskligheten på spel.

Originaltitel LFO
Regissör Antonio Tublen
Manus Antonio Tublen
Genre 2010-tal, Drama, Science Fiction
Skådespelare Patrik Karlson, Izabella Jo Tschig, Ahnna Rasch, Per Löfberg, Lukas Loughran, Erik Börén, Björn Löfberg Egner

callusis
2019-06-02
Usel amatörfilm.
garpa
2016-01-12
Snyggt filmad. En scen var kul. I övrigt var filmen till stor del gubbsnuskfantasier. Tyvärr alldeles för förutsägbar. Jag hade låga förväntningar men blev ändå besviken.
gustav_granath
2016-01-04
Så jävla soft rulle! Älskar hur han gör allt man vill han ska göra också :)
#54
2015-11-01
Emellanåt riktigt underhållande.
Mat1az
2015-07-08
Vilken fantastisk överraskning! Strålande manus med ett innovativt koncept som kittlar lite på tidsresenärven. Snyggt foto och välspelade karaktärer. Izabella Jo Tschig, wow! Varför har man inte sett mer av henne?
indygrinder
2015-02-15
Whoa! Det är inte varje århundrade som jag sätter högt betyg på svensk film. LFO är en otroligt positiv överraskning - svensk lågmäld science fiction på hög nivå. Bra skådisar, grymt kameraarbete (udda vinklar, fint foto), cool idé, snygga klipp, coolt soundtrack och tuff elektronik. Den har även en småtafflig, cynisk humor som jag gillar. Tänk Primer och Pi med inslag av Silvermannen. Och tänk om sån här svensk kvalitetsfilm visades på de stora biograferna istället för det sedvanliga möget. Stark fyra!
LHmadman
2014-11-11
Jag ångrar mig. Den får en 5:a för det förtjänar den :)
LHmadman
2014-11-11
Vilken positiv överraskning!!! Jag blev redan nyfiken när jag såg trailern fast filmen var över förväntan. Nu är det inte ofta jag blir sugen på att se en svensk film och ännu mer sällan som jag gillar det fast den här var något helt annat. Den var lite som Primer med sen var den sjukt kul emellanåt. Bisarr svart humor som träffar helt rätt. Man vill inte avslöja något men slutet är bland dom bästa någonsin. Hade det inte varit för att man ibland känner den låga budgeten i produktionen så hade den lätt fått en 5:a. Inte för att den ser billig ut men man skulle vilja se den här filmen med den budget den förtjänar. Jag hoppas verkligen man får se mer filmer från dom bakom denna pärla för då har vi intressant svensk film på riktigt. Den är inte för alla. Tempot är ganska långsamt och humorn är inte klassisk komedi humor. Historien är väldigt smart och kräver att åskådaren hänger med. Det är en film jag verkligen rekommenderar och som jag kommer se om. Den får 4+++ av mig.
origC-J
2014-09-29
En svensk lågbudget-genrefilm (tja, nåja...) som är bra? Ja, faktiskt. Väldigt bra. Ett kul grundkoncept utgör kärnan i en finurligt utförd berättelse om en man som direkt utnyttjar sin stora upptäckt för egen vinning. Guldstjärna till Antonio Tublen (manus och regi) och till Patrik Karlson i huvudrollen. Pluspoäng för ett briljant slut. Rekommenderas varmt.