2.8

Liebestraum

Nick är en arkitekt från New York som reser till Illinois för att vara med sin riktiga mor när hon är döende. Han är adopterad och har aldrig träffat henne. Han blir samtidigt besatt av en väns hustru och ett gammalt hus som han utforskar.

Originaltitel Liebestraum
Regissör Mike Figgis
Manus Mike Figgis
Genre 90-tal, Mysterium, Thriller
Skådespelare Kevin Anderson, Pamela Gidley, Bill Pullman, Kim Novak, Graham Beckel, Zach Grenier, Thomas Kopache

HerrArne
2010-09-23
Formsäker men inte helgjuten thriller. Helt klart sevärd.
papperstrumpet
2010-07-31
Lite oengagerade i början, men rätt spännande i mot slutet.
karlmats
2008-05-05
Den pendlar mellan en 2a och en 4a men jag tycker nog att man slarvar bort en ganska bra första halva. Visst är fotot snyggt som fan stundtals men ofta känns det också för mycket, det blir visuellt fokus för sakens skull och stundstals känns det lite påfrestande trots att det är vackert. Det extremt långsamma tempot tar ut sin rätt under andra halvan och storyn lyfter inte så mycket som jag hade önskat. En stark 2a men mer än så kan jag inte ge ut även om en del av mig är lite sugen.
mutato
2006-06-04
glömde nämna sven nykvistfotot, men strunt samma. det riktiga är istället anna ifrån viskningar och rop, kvar här.
mutato
2006-06-04
oväntad om bara hypnotisk och rik med arom som ljud eller foto, fotografi med kamera och bränder till tapeter i öronen. föregångare till exotica och kanske inspirationen till birth, håret är samma. en brygga mellan solaris och solaris, blandar ihop vad som redan hänt.