2.9

Life

En grupp astronauter ombord på den internationella rymdstationen ISS hittar tecken på utomjordiskt liv från Mars, men problemen hopar sig när upptäckten visar sig vara långt farligare än de trott.

Originaltitel Life
Regissör Daniel Espinosa
Manus Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Science Fiction, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Ariyon Bakare, Olga Dychovitjnaja, Alexandre Nguyen, Hiu Woong-sin

dudson
2020-06-17
Creepy läcker rymd rulle satan! Verkligen över förväntan/
DYV
2019-10-06
En film vars concept bygger på "realistisk science fiction", men som upprepade gånger bryter mot detta och istället blir både osannolik och irrational är bara tröttsamt och patetiskt. Detta då astronauter beter sig pubertalt och mest agerar i nån slags affect eller panik. I kombination med "en varelse" som verkar trivas ganska bra(i alla fall klara sig) i vakuum blir allt bara banalt och löjligt. Sen även som sedvanligt i amerikansk anda är jaktscenerna utdragna och marginalerna obefintliga som sig bör. Mest oväntat och överraskande var att en av filmens "största stjärnor" gör sorti väldigt snabbt.
Mikael602
2019-04-20
Stark tre. Spännande film rätt igenom, bra dialog, okej skådespelare. Tyvärr så är den som alla andra liknande filmer där "typ" alla dör och slutet är väldigt förutsägbart.
isecore
2019-03-04
Godkänd produktion men helt utan originella ambitioner. Vi har sett den här handlingen i olika tappningar massor med gånger. Duger för att slötitta på.
deswhip
2019-02-24
Jag tycker filmen var ganska bra. Jag förstår inte allt gnäll nedan på att karaktärerna skulle vara så ointelligenta, det är inte värre än vanligt iallafall. Jag håller med andra om att varelsen som så ofta verkar ha en orealistiskt (mycket) snabb inlärningskurva. Men till skillnad från Aliens tex så behövde den mat för att kunna växa, så det var ju faktiskt ovanligt realistiskt... Annars är filmen snyggt gjord och karaktärerna välspelade men lite platta.
Necross
2019-02-09
Vill så gärna älska denna, men det blev för mycket "Too dumb to live" :(
NoWireHangers
2019-01-23
Stark trea
Christofer
2019-01-21
Rätt spännande rakt igenom, med ett passande slut. Gillar ljudsättningen i slutskedet. Sedan är Gyllenhaal alltid bra också.
Deepshit
2019-01-17
Det är svårt att göra en film runt detta tema då The Thing och Alien redan satt nivån för genren. Men Espinosa lyckas skapa en äcklig och obehaglig stämning som höjer filmen trots många klichéer. Slutet är riktigt bra och inte så tillfredsställande utifrån ett åskådarperspektiv.
Afflicter
2019-01-11
Vet inte vad de tänkte med titeln. Filmen borde ha hetat De inkompetenta eller En serie osannolika händelser. Det börjar som en konceptfilm, men man inser ganska snabbt att det är något Alien-inspirerat. Inget fel med det, men det är inte roligt längre när karaktärerna är stendumma och det går att förutse vad som kommer ske i varje scen. En kort beskrivning av filmen kunde gott vara "ISS proppfylld med klichéer".