2.1

Life Happens

En komedi som handlar om två bästa vänner, Kim och Deena, som kämpar för att upprätthålla normalitet i sina liv efter att Kim blir gravid och får en bebis.

Originaltitel L!fe Happens
Regissör Kat Coiro
Manus Kat Coiro, Krysten Ritter
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Krysten Ritter, Kate Bosworth, Rachel Bilson, Geoff Stults, Justin Kirk, Jason Biggs, Fallon Goodson, Andrea Savage, Kristen Johnston, Rhys Coiro, Seymour Cassel, Louis Silvers, Abby Brammell, Jenny Mollen, Marguerite Moreau, Katie Morgan

2018-03-11
Gäsp!!
ulpe01
2016-01-31
Några små ljusglimtar här och där men på det stora hela en liten gäspning.
Ghostface
2015-05-11
Här bjuds det på charmigt skådespeleri av främst Kate Bosworth som oftast höjer filmer med sin medverkan. Också roligt med Rhys "Billy Walsh" Coiro direkt från Entourage. Historien i sig var väl inte särskilt intressant men en svag 3a kan jag bjuda på.
linneawol
2013-06-01
Tyckte visserligen inte att filmen var enastående etc. men blev väldigt förvånad när jag såg att den endast fått en etta i betyg!
Kajanus
2013-05-15
Till skillnad från nedanstående så anser jag att Life Happens, trots sin dåliga start, tar sig mer och mer och filmens sista tredjedel är riktigt bra. Precis som livet själv så är saker och ting inte alltid glasklart. Krysten Ritter blir bättre och bättre och detta är ett star vehicle för henne. Den anade bittersmaken ändrade ton och blev rätt ljuvlig när sluttexterna rullade.
underthefloor
2013-05-12
Lovande början som sen rinner ut i en tråkig förutsägbar berättelse.
Commandante
2013-03-23
Jag stänger nästan aldrig av en film innan den är färdig, men det här var bara förutsägbart, tråkigt och ytligt skräp.
need_sleep
2012-12-01
Oj, så dålig. Handlar om två våp till tjejer som "lever livet" och en råkar bli gravid. Dålig story, dåligt regisserat och förutsägbart samtidigt som skådisarna känns som tagna ur någon mellanstadieproduktion. Filmen tar sig något i sista delen så den lyckas kravla sig upp till just över gränsen för en 2:a. Ett Zappa citat passar väldigt bra här... "Save your money, don't go to the show"... eller hoppa iallafall över den här filmen.