2.7

Light of Day

Syskonparet Patty och Joe bor i en amerikansk industristad och spelar i bandet ”The Barbusters”. Joe arbetar på fabriken och försöker hålla ihop familjen. Den självdestruktiva Patty lever bara för bandet och använder musiken som verklighetsflykt. En film om att bli vuxen och tvingas anpassa sig till den grå vardagen, och om den infekterade konflikten mellan mor och dotter. Allt ställs på sin spets när Patty övertalar Joe att säga upp sig från det trygga jobbet för att åka på turné.

Originaltitel Light of Day
Regissör Paul Schrader
Manus Paul Schrader
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Michael J Fox, Michael Rooker, Tom Irwin, Michael McKean, Jason Miller (I), Thomas G Waites, Gena Rowlands, Billy L Sullivan, Michael Dolan, Cherry Jones, Joan Jett, Paul J Harkins, Jerry Gideon, Cherise Vonae Haugen, Yvette Heyden
Filmnummer 21912

jonbo
2016-12-23
Michael J Fox hår är i de flesta scenerna större än han själv. Roligare än så blir det inte.
inchris
2013-02-02
Finstämt skådespeleri och en film med nästan naturalistisk realism. Of course en femma!
Blink182
2009-12-06
jag vet inte. tyckte aldrig den kom igång. inget fel på skådespelet men filmen kändes rätt meningslös.
misterchips
2008-05-26
Vilken underlig casting! Joan Jett är klockren som tuffa rockbruden, men Michael J Fox som hennes nästan lika - men inte riktigt - tuffa bror? Hur tänkte de?
ravista_hyvin
2006-07-02
ok
Papagiorgio
2004-07-23
IPleadInsanity -> Vilken tabbe! Det är klart att Trent borde vara sökbar, men det var så länge sen jag såg filmen att jag missade att han var med när jag la in den.
2004-07-08
Oj, den här var det inte många som sett... Riktigt bra faktiskt, Joan Jett är klockren i sin roll, och Michael J Fox är som alltid mycket bra...
IPleadInsanity
2004-06-22
Varför är det ingen som har skrivit med Nine Inch Nails-sångaren Trent Reznor i rollistan?