1.7

Lilla Jönssonligan på styva linan

Ett tivoli kommer till Vall-Entuna, och alla i samhället rusar ut på gatan för att slå följe med sällskapet. Egentligen har ingen råd att gå på cirkus, men Sickan har en plan.

Originaltitel Lilla Jönssonligan på styva linan
Regissör Christjan Wegner
Manus Christjan Wegner, Björn Carlström
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Kalle Eriksson, Jonathan Flumee, Fredrik Glimskär, Jonna Sohlmér, Anders Öström, Mats Wennberg, Robert Gustafsson, Johan Rabaeus, Ulla Skoog, Loa Falkman, Maria Weisby, Micke Dubois, Peter Harryson, Olof Thunberg, Niklas Falk, Cecilia Nilsson, Isak Ekblom

2017-10-08
Jag mår illa, usch vad jag mår illa...
2017-09-25
Funkar
päronanton
2017-07-28
Tycker nog corneflakeskuppen är något bättre men den här är en bra uppföljare! 90 tals klassiker!
2016-10-20
Cornflakeskuppen är bättre men den här är också väldigt bra.
filmfreak1
2015-10-11
Går inte att motstå. Kan de flesta replikerna, trots att det säkert var tio år sedan sist.
2015-01-14
Ingen vuxen person väljer väl direkt att se "Lilla Jönssonligan-filmer" och inte heller i detta fallet. Jag har dock lärt mig att ska man se Lilla Jönssonligan så är det en film från den första omgången från 90-talet. I dessa filmer lyckas man med att få barnskådisarna att likna karaktärerna från riktiga Jönssonligan. Barnskådespelarna är dessutom duktiga men framförallt har man fått skådespelare som Ulla Skoog, Robert Gustafsson och Johan Rabaeus m.fl. i biroller. Helt Ok titt i rätt sällskap.
StureStenhög
2014-11-20
Det är ju alldeles för lätt att såga en sån här film egentligen, men jag kan tyvärr inte se hur jag ska kunna göra nåt annat, det här var trots allt ännu sämre än föregångaren. Pinsamt usla barnskådisar, ett genomfånigt manus, och vuxna namnkunniga skådespelare som säljer ut sin själ i värdelösa roller
TheHorrorfan
2014-11-07
En gammal klassiker.
Asmorod
2014-02-24
Överflödigt jävla hopkok av tillika onödig dynga.
dafreakish
2014-02-05
Mediokert och taffligt med en uppsjö poänglöst utnyttjade talanger i rollerna. Men framför allt ett krystat sätt att försöka få Jönssonligan-filmerna att leva igen.