2.5

Lilla kycklingen

Chicken Little är den lilla tuppkycklingen som misstog ett ekollon för att vara en bit av himmelen som trillat ner. I denna historia är han fast besluten att återupprätta sitt rykte och bli betrodd igen när världen ännu en gång måste räddas från en säker undergång.

Originaltitel Chicken Little
Regissör Mark Dindal
Manus Steve Bencich, Ron J Friedman
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Zach Braff (röst), Joan Cusack (röst), Brad Abrell (röst), Garry Marshall (röst), Amy Sedaris (röst), Steve Zahn (röst), Patrick Stewart (röst)

Skapad 2019-12-09 av Loomis
Disney och Pixar har gått skilda vägar och för första gången på egna ben har Disney skapat en datoranimerad film. Och det har man gjort i klassisk Disneyanda, man har nu varit lite försiktigare...   Läs mer »

päronanton
2020-11-14
Jag har den här ett antal gånger och den är go!
2019-10-22
Förfärligt dålig....URK!!!
Metheuz
2017-12-04
Fult animerad med tråkig handling och ännu tråkigare karaktärer. Disneys sämsta film tillsammans med Kogänget.
RockSnack
2017-06-23
Jag såg den igår för första gången sedan jag såg den på bio. Jag fick en flashback till ca 2006. Håller med tidigare recensenter. Tunn handling och svaga karaktärer man aldrig riktigt lär känna. Humorn är kul men bara sporadiskt. Jag mindes Lilla kycklingens "stäng av mobiltelefonen"-reklam mer än själva filmen!
myslas
2015-04-22
Oh boy, Disney när de var som mest desperata. Ett tunt manus som man försöker trycka in så mycket popkulturella referenser som möjligt i. Men det blir aldrig roligt. En av de absolut sämsta animerade filmerna från Disney.
2014-12-21
Verkligen en film som bara blir bättre och bättre ju längre in i filmen man kommer. Tyvärr startar filmen inte på så hög nivå så man hinner inte nå upp till en imponerande nivå när eftertexterna startar. Här finns många härliga skådespelare som lånat ut sina sköna röster och filmen orkar precis kämpa sig över på rätt sida av betygsskalan. 3-
karlstadtös
2014-09-19
Lyteskomik, mobbning skildrad på ett "humoristiskt" sätt, tunn story, långtråkig... några roliga skämt ger den en svag tvåa.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet var detta inte direkt någon stor höjdare. Jag fann Chicken Little ganska ointressant och det enda intressanta var utomjordingarna. Ett ganska fåtal skämt och med en usel fader porträtt så säger jag att detta är en film du lätt kan skippa både för barnen och din egen skull.
Biberkolben
2014-05-06
Bajs.
picklessmulan
2014-04-22
Påkostad produktion som tyvärr inte tilltalar många! Manuset är på tok för tunt och trots att filmen bara är 80 minuter så känns den alldeles för lång. Ett hafsverk är vad detta är.