2.4

Lilla Märta kommer tillbaka

Under andra världskriget försvinner ett hemligt dokument med godsgägaren Bruzell utan hans vetskap. En liten nazistisk grupp i Knättarp får i uppdrag att återta dokumentet. Men fänrik Svensson befinner sig på orten tillsammans med Sture Letterström som får dra på sig kvinnokläder igen för att förhindra att dokumentet hamnar i fel händer.

Originaltitel Lilla Märta kommer tillbaka
Alternativ titel Lilla Märta kommer tillbaka eller Grevinnans snedsteg eller Den vilda jakten efter det hemliga dokumentet
Regissör Hasse Ekman
Manus Hasse Ekman
Genre 40-tal, Komedi
Skådespelare Stig Järrel, Hasse Ekman, Hugo Jacobsson, Brita Borg, Douglas Håge, Tollie Zellman, Gunnar Björnstrand, Charlie Almlöf, Carl-Gustaf Lindstedt, Artur Rolén, Hjördis Petterson, Sten Larsson

Raimo_1985
2017-12-23
Utan tvekan alls den töntigaste och sämsta Hasse Ekman-film jag sett. Duger väl stundtals, lite smårolig ibland men också totalt värdelös som uppföljare till Fram för Lilla Märta som är riktigt bra. Urk, varför gjorde han den här.... Men, Hasse Ekman har oerhört hög lägstanivå och även den här får godkänt, även om det är nära att ge en etta.... Trams!
yrkeschaufföre
2016-06-07
En uppföljare som känns framtvingad, Märta gör ju faktiskt klart i den första filmen att hon inte ska komma tillbaka. Det är ju crazy-humor men slutet är för utflippat för att vara ok.
KimEkberg
2014-08-21
rolig ändå, även om den är såklart tramsig, men den vill ju inte heller vara något annat. Märta är ju ändå Märta.

2014-08-07
Första filmen är riktigt bra. Uppföljaren är, som uppföljare präglar vara, rätt meningslös och poänglös, men eftersom jag tycker mig känna att filmen också är medveten om detta - det hela känns som en enda lekstuga - så är det svårt att vara alldeles för hård i omdömet.
stri70
2014-07-15
Inte lika bra som första Märta-filmen
Tonti
2012-01-16
Inte så illa som jag trodde på förhand. En del skämt är riktigt skojiga även om det hela känns en smula meningslöst. Helt okej men den första filmen är klart bättre på alla plan.
eandersson
2012-01-16
Haha ja! Vad var upp med slutet liksom? I sin helhet var den rätt underhållande på sina ställen, satt och skrattade för mig själv. Dock inte lika vass som "Fram för lilla Märta", men den hade samma härliga utstrålning, fast inte riktigt lika mycket. Älskade inspektionsscenen med den "spetsade" konjaken och sängförflyttandet, "är" haha!
kennert
2009-09-06
Riktigt dålig.
yrkeschaufföre
2009-09-05
Jag förstår inte riktigt varför jag satt och såg den nu igen det är bara lite mer än ett år sen sist. "Hej Hildur" är ju ett briljant grepp men slutet är störigt som få!!
TobiasRydén
2008-07-17
Ja, visst var det Carl-Gustaf alltid!