2.6

Lille Fridolf blir morfar

Fridolfs dotter blir gravid och Fridolf och Selma engagerar sig starkt i detta.

Originaltitel Lille Fridolf blir morfar
Regissör Per Gunvall
Manus Per Gunvall
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Douglas Håge, Hjördis Petterson, Lars Ekborg, Meg Westergren, Sif Ruud, Sigge Fürst, Georg Rydeberg, Torsten Lilliecrona

Dele
2020-09-09
Inte riktigt lika rapp som den första filmen, men skillnaden är hårfin. Även det här är en varm historia med en del charm.
2016-08-07
Bästa Lilla Fridolf-filmen! Humorn är på topp!
2015-05-02
Lille Fridolf-filmerna från 50-talet fanns inspelade på VHS när jag växte upp och liksom allt annat som fanns i filmformat så såg jag allt flera gånger om. Som historier är dessa inga mästerverk men de är än idag riktigt roliga och Douglas Håge är underbar i rollen som Fridolf. Vill man kolla in svensk filmhistoria när det gäller komedi så se till att ni inkluderar Lille Fridolf och Douglas Håge. 3+
yrkeschaufföre
2010-02-08
Ungefär lika rolig som de andra, roligt montage när alla ska åka till Vadstena.
RunRiot
2010-01-31
Superskoj!
kennert
2010-01-24
Småtöntig.
HerrNenne
2010-01-19
Inte mycket till historia, men oj vilket manus. Rapp och rolig, och jag får inte nog av varken Douglas Kåge eller Lars Ekborg.
tarroja
2009-05-11
Gillade den icket, den var tråkiiig =(
divaad
2007-07-03
serierna är bättre :)
Mikala
2007-06-30
Liksom de andra filmerna om Fridolf och Selma en mycket charmig historia. Det som fattas för en femma är Inga Gill som i de tre andra filmerna spelar dottern Maggan (Här är det Meg Westergren). Jag gissar att Inga var mammaledig eftersom dottern My föddes samma år. Helt klart sevärd film. Pluspoäng för den sköna konversationen mellan Fridolf och mannen som hyr ut sommarstugan. ;)