Lily and Jim

Lily och Jim har varit på blindträff och nu får vi höra vad som hände från bådas perspektiv.

Originaltitel Lily and Jim
Regissör Don Hertzfeldt
Manus Don Hertzfeldt
Genre Komedi, Kortfilm, Animerad, Romantik, 90-tal
Skådespelare Robert May (röst), Karin Anger (röst)

ziferN
2013-10-17
En kortfilm som känns riktigt välgjord och intelligent med ett scenario som jag tror vi flesta kan relatera till, spec. jag som sympatiserade med Jim till hundra då jag har lika svårt i en obekväm situation som denna. Dialogerna mellan karaktärerna kändes dessutom äkta och jag tyckte mycket väl om att man får se utifrån bådas perspektiv.
hestret
2013-07-24
Idéen är väldigt bra. Mycket av dialogen, särskilt kring matbordet, känns lam och icke-originell på ett negativt sätt. Som en kopierad och dålig Woodyepisod stundtals som blir trött rätt snabbt och samma typ av dialog fortsätter genom filmen. Kanske också lite visuellt trist jämfört med mycket annat som jag sett av Hertzfeldt. Jag blir dock ändå imponerad över hur mycket trist personlighet som ingjuts i dessa streckgubbar. Betyget är en starkt svag trea.
Christofer
2010-07-15
Nja, så jättekul var det väl inte. Episoden med kaffet var rätt kul iofs, men annars lite småsegt, även om jag förstår poängen med det hela.
*KiDDo*
2010-05-19
Gillade det. Oskyldigt och gulligt!
slitenskiten
2009-10-04
Mästerverk!
Thorning
2009-07-18
Inte min typ av humor ... Kändes mest seg och inte direkt så människor är alls. Iallafall inte i mitt liv.
mrinkel
2009-06-23
Helt brilliant, snudd på femma, det bästa jag sett av Hertzfeldt, till och med snäppet bättre än Rejected.
Paddyeahh
2009-04-03
Det var nästan lite synd om dem.
amam
2009-02-26
Hyfsad. Inget speciellt men aldrig dålig heller. Tycker lite synd om dom faktiskt så det är väl ett bra betyg.
abercrombie
2007-04-29
"Kvinnor förstår mig bara inte... och det är ett problem många kvinnor tycks ha!" - så genial, så bitter